Średnio w ciągu 30 minut Polski Koncern Naftowy Orlen na swoich stacjach w Polsce obsługuje 19 tys. klientów sprzedając odpowiednio: 400 tys. litrów paliw, 3 tys. hot dogów i 2,2 tys. kaw – powiedział Rafał Warpechowski, dyrektor wykonawczy ds. planowania i raportowania PKN Orlen podczas konferencji podsumowującej wyniki finansowe za 2 kwartał 2018 roku.
PKN Orlen w II kwartale 2018 roku osiągnął najwyższy w historii wynik segmentu detalicznego w wysokości 677 mln zł, co oznacza wzrost o 18 proc. (r/r).
Segment detaliczny w II kwartale 2018 roku wypracował rekordowy rezultat EBITDA wg LIFO na poziomie 677 mln zł, przy jednoczesnym wzroście wolumenów sprzedaży o 5 proc. (r/r). PKN Orlen odnotował w tym czasie także wzrost udziałów na wszystkich rynkach, w tym w Czechach o 2,9 pp (r/r). W omawianym okresie Koncern dynamicznie rozwijał sieć detaliczną, która na koniec II kwartału liczyła 2782 stacji (w tym 1771 stacji na terenie Polski – wzrost o 17 obiektów r/r), co oznacza wzrost o 38 obiektów (r/r).
Rozwijano również ofertę pozapaliwową – sieć punktów gastronomicznych liczyła łącznie 1907 obiektów (wzrost o 170 punktów r/r), w tym 1621 Stop Cafe w Polsce (włączając w to 231 sklepów convenience pod marką O!SHOP), 229 Stop Cafe w Czechach, 23 Ventus Stop Cafe na Litwie oraz 34 Star Connect w Niemczech. W II kwartale wprowadzono na polski rynek paliwa Efecta, które dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym plasują Koncern w europejskiej czołówce wytwórców paliw.
Podczas konferencji podsumowującej wyniki za 2 kwartał 2018 roku przedstawiciele PKN Orlen odnieśli się również do pytań dziennikarzy dotyczących wpływu zakazu handlu w niedziele na wyniki finansowe segmentu detalicznego spółki.
STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE I NIEZALEŻNE
CZASOPISMO BRANŻY STACJI PALIW
> link do aktualnego numeru <
– Od kwietnia br. obserwujemy wyraźny wzrost sprzedaży produktów pozapaliwowych. Najwięcej zyskały kategorie impulsowych, w tym również sezonowych, produktów pozapaliwowych, takie jak: napoje, lody czy piwo. Ze względu na zmiany legislacyjne (zakaz handlu w niedziele – przyp. red.) planujemy rozwijać naszą ofertę usługową i produktową. Zdobywamy przy tym coraz większe kompetencje i przybywa nam lojalnych klientów, co sprawia, że średnio w ciągu jednej minuty obsługujemy ponad 600 klientów. Obecnie koncentrujemy się na tym, aby wprowadzać kolejne produkty regionalne, które jeszcze bardziej wzmocnią nasza ofertę – powiedział Zbigniew Leszczyński, członek zarządu ds. rozwoju PKN Orlen.
Członkowie zarządu zapowiedzieli, że oferta convenience na stacjach Orlen będzie intensywnie rozwijana.
– Jesteśmy narodowym championem, dlatego stawiamy na ofertę dedykowaną klientom, którzy chcą dokonywać świadomych zakupów, są bardziej wymagający i oczekują większego wyboru polskich produktów wyoskiej jakości na naszych stacjach paliw. Między innymi z tego względu w ostatnim czasie wprowadziliśmy tzw. kącik patriotyczny. Współpracujemy z regionalnymi producentami, także rolnikami, w związku z czym konsumenci mogą się spodziewać w naszych sklepach regionalnych produktów, tworzonych w oparciu o tradycyjne polskie receptury. Jesteśmy również przygotowani na to, aby zaspokoić potrzeby naszych klientów w niedziele niehandlowe, tzw. produktami pierwszej potrzeby, takim jak: jajka, cukier, mąka, pieczywo czy pakowane wędliny. Chcemy, aby w niedziele z ograniczonym handlem konsumenci odwiedzający nasze stacje mogli znaleźć najbardziej potrzebne im produkty z kluczowych kategorii – podsumował Zbigniew Leszczyński.
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.