Ile sprzedają stacje Orlenu w 30 minut?

Udostępnij artykuł

PKN Orlen w II kwartale 2018 roku osiągnął najwyższy w historii wynik segmentu detalicznego w wysokości 677 mln zł, co oznacza wzrost o 18 proc. (r/r).

Segment detaliczny w II kwartale 2018 roku wypracował rekordowy rezultat EBITDA wg LIFO na poziomie 677 mln zł, przy jednoczesnym wzroście wolumenów sprzedaży o 5 proc. (r/r). PKN Orlen odnotował w tym czasie także wzrost udziałów na wszystkich rynkach, w tym w Czechach o 2,9 pp (r/r). W omawianym okresie Koncern dynamicznie rozwijał sieć detaliczną, która na koniec II kwartału liczyła 2782 stacji (w tym 1771 stacji na terenie Polski – wzrost o 17 obiektów r/r), co oznacza wzrost o 38 obiektów (r/r).

Rozwijano również ofertę pozapaliwową – sieć punktów gastronomicznych liczyła łącznie 1907 obiektów (wzrost o 170 punktów r/r), w tym 1621 Stop Cafe w Polsce (włączając w to 231 sklepów convenience pod marką O!SHOP), 229 Stop Cafe w Czechach, 23 Ventus Stop Cafe na Litwie oraz 34 Star Connect w Niemczech. W II kwartale wprowadzono na polski rynek paliwa Efecta, które dzięki zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym plasują Koncern w europejskiej czołówce wytwórców paliw.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
  NOWOCZESNE I PRAKTYCZNE CZASOPISMO WŁAŚCICIELI STACJI PALIW
!!! ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA !!!

link do aktualnego numeru: CZERWIEC

Podczas konferencji podsumowującej wyniki za 2 kwartał 2018 roku przedstawiciele PKN Orlen odnieśli się również do pytań dziennikarzy dotyczących wpływu zakazu handlu w niedziele na wyniki finansowe segmentu detalicznego spółki.

– Od kwietnia br. obserwujemy wyraźny wzrost sprzedaży produktów pozapaliwowych. Najwięcej zyskały kategorie impulsowych, w tym również sezonowych, produktów pozapaliwowych, takie jak: napoje, lody czy piwo. Ze względu na zmiany legislacyjne (zakaz handlu w niedziele – przyp. red.) planujemy rozwijać naszą ofertę usługową i produktową. Zdobywamy przy tym coraz większe kompetencje i przybywa nam lojalnych klientów, co sprawia, że średnio w ciągu jednej minuty obsługujemy ponad 600 klientów. Obecnie koncentrujemy się na tym, aby wprowadzać kolejne produkty regionalne, które jeszcze bardziej wzmocnią nasza ofertę. Jesteśmy narodowym championem, dlatego stawiamy na ofertę dedykowaną klientom, którzy chcą dokonywać świadomych zakupów, są bardziej wymagający i oczekują większego wyboru polskich produktów wyoskiej jakości na naszych stacjach paliw. Między innymi z tego względu w ostatnim czasie wprowadziliśmy tzw. kącik patriotyczny. Współpracujemy z regionalnymi producentami, także rolnikami, w związku z czym konsumenci mogą się spodziewać w naszych sklepach regionalnych produktów, tworzonych w oparciu o tradycyjne polskie receptury. Jesteśmy również przygotowani na to, aby zaspokoić potrzeby naszych klientów w niedziele niehandlowe, tzw. produktami pierwszej potrzeby, takim jak: jajka, cukier, mąka, pieczywo czy pakowane wędliny. Chcemy, aby w niedziele z ograniczonym handlem konsumenci odwiedzający nasze stacje mogli znaleźć najbardziej potrzebne im produkty z kluczowych kategorii – powiedział Zbigniew Leszczyński, członek zarządu ds. rozwoju PKN Orlen.

Opublikowano: 20.07.2018
Aktualizacja: 20.07.2018