W przypadku stacji paliw sieci PSP Huzar każdy właściciel ceni sobie coś innego. Dla jednych ważne są dogodne warunki, dla innych bogata oferta marketingowa. Najczęściej właściciele, którzy wybierają naszą sieć podkreślają, że Huzar to niezależność, zachowanie własności, promowanie lokalnego patriotyzmu oraz realny wpływ na rozwój sieci i samego obiektu. To właśnie różni stacje partnerskie od stacji franczyzowych, czy koncernów.
Właściciele stacji sieci Huzar cenią sobie także możliwość uzyskania wsparcia w kwestiach organizacji przystacyjnego sklepu oraz aranżacji całego terenu stacji (w tym także infrastruktury zbiorników, dystrybutorów czy wysepek). Warto także podkreślić, że inne oczekiwania i potrzeby mają właściciele nowo wybudowanych obiektów, Ci którzy nie mają doświadczenia w biznesie i Ci, który zmodernizowali istniejącą już stację, np. taką działającą wcześniej pod innym brandem.
Myślę, że nie należy się spodziewać rewolucji. Już od jakiegoś czasu możemy mówić raczej o ewolucji stacji, na którą przyjeżdżało się po paliwo i olej do silnika. Dziś stacja to pełen wachlarz produktów i usług. Przystacyjne sklepy coraz częściej pełnią rolę marketu, gdzie o każdej porze nabyć można m.in. artykuły spożywczo-monopolowo-drogeryjne i motoryzacyjne. Rosną także oczekiwania klientów wobec samego obiektu – kompresor, odkurzacz, czy myjnia to już często standard. Coraz częściej na stacjach dostępne są stanowiska do ładowania aut elektrycznych, stacje diagnostyczne, restauracje, motele, bankomaty i paczkomaty.
Zmiany zachodzą w naszym codziennym życiu. Zmieniają się przepisy prawne, zmienia się rynek i potrzeby klientów, wprowadzane są nowe technologie, dlatego dalsza ewolucja stacji paliw jest nieunikniona.
Nasza oferta partnerska, ze względu na jej silne powiązanie z właścicielami stacji, jest ciągle dostosowywana do potrzeb rynku i stacji.
Jesteśmy jedyną siecią w Polsce, gdzie uczestnicy sieci tworzą ją, mają realny wpływ na jej rozwój i sami decydują o tym jak będą funkcjonowali. Mamy oczywiście określone standardy, które pozwalają na utrzymanie wysokiej jakości produktów, usług i samej obsługi klienta, ale to właśnie od właścicieli stacji zależy, jaka będzie nasza przyszłość.
Warto podkreślić, że stacje są największym beneficjentem ograniczenia nielegalnego wwozu paliwa do Polski, tzw. „szarej strefy”. Duży może więcej i do tej pory sieci koncernowe radziły sobie znacznie lepiej niż stacje prywatne. Jednak po zatrzymaniu nielegalnego wwozu paliwa, cały czas wprowadzane są nowe przepisy mające na celu „ograniczania wwozu nielegalnego paliwa”, ale nikt jeszcze nie oszacował, które z przepisów były najskuteczniejsze i przyniosły pożądany efekt, a które to tylko obciążenia dla właścicieli firm-stacji paliw.
Jedno jest pewne, duży wpływ na rozwój wszystkich stacji paliw, czy to jako niezależnych, partnerskich czy franczyzowych, będą miały zmiany w prawie. Na tę chwilę jeszcze nie wiemy, czy stacje obciążane będą coraz to nowymi wymogami, obostrzeniami, czy będzie ich więcej, a może będzie ich mniej.
Komentarz powstał na potrzeby:
Liderzy Rynku – Dostawcy dla Stacji Paliw – RAPORT 2019!
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.