InPost od Mikołajek proponuje wszystkim Polakom korzystanie z sieci liczącej już 10.000 Paczkomatów®. Maszyna o tym numerze została uruchomiona 6 grudnia we Wrocławiu przy ulicy Łódzkiej 19. „Mikołajowy” Paczkomat® jest średniej wielkości, mierzy 10 m długości, ma 19 kolumn, blisko 200 skrytek i jest 239 takim urządzeniem w samym Wrocławiu. Z tego i każdego innego Paczkomatu® w Polsce prezenty można nie tylko odebrać, ale także łatwo je w nim nadać.
– Liczba Paczkomatów® InPost wzrosła w ciągu ostatniego roku o ponad 4000 urządzeń, czyli o 66,7 proc., rozbudowaliśmy 3000 już działających maszyn, a powierzchnia sortowni i centrów logistycznych zwiększyła się o 61 proc. Jesteśmy obecnie – po Amazon i Zalando – liderem w wynajmie powierzchni magazynowych w Polsce, wprowadziliśmy Paczkomaty® InDoor – czyli wewnątrz budynków, nowe usługi dla sklepów internetowych czy urzędów miast, inwestujemy w elektryczna flotę samochodową – ale przede wszystkim w rekordowo szybkim tempie wprowadzamy kolejne nowości do naszej aplikacji mobilnej. To ona daje użytkownikom atrakcyjne funkcjonalności – zdalne otwieranie skrytek, zarządzanie i śledzenie przesyłek, a od niedawna także nadawanie paczek w dowolnym Paczkomacie® – zwraca uwagę Rafał Brzoska, prezes InPost.
Liczba Paczkomatów® (10.000 urządzeń w Polsce) ponad dwukrotnie przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600[1]). Paczkomaty® InPost dostępne są w Polsce także przy sklepach: Dino, Lidl, Kaufland, sieci sklepów Delikatesy Centrum organizowanych przez Grupę Eurocash, a także w Centrach Handlowych Auchan. InPost podpisał również umowę z siecią sklepów Auchan na dostawę Lodówkomatów oraz usługę dostaw door-to-door. Funkcjonalności maszyn lodówkowych InPost pozwalają na bezpieczne przechowanie i odbiór żywności, napojów oraz mrożonek zamówionych przez Internet w Auchan Direct. Według badań Kantar TNS aż 40 proc. kupujących w sieci chce odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach® InPost.
Według raportu Gemius[2] Paczkomaty® są najczęściej wybieraną formą dostawy – wyprzedziły kurierów. Taki typ dostawy towaru preferuje aż 61 proc. kupujących w Internecie. Oznacza to wzrost popularności usługi wśród internatów aż o 9 punktów procentowych w porównaniu do wyników raportu za 2019 rok. Po raz pierwszy w historii Paczkomaty® pobiły w popularności dostawy kurierem, które wybiera 55 proc. badanych – jest to pierwszy tego typu wynik na świecie. Ponadto, aż 68 proc. badanych deklaruje, że możliwość odbioru zakupów przez urządzenia InPost motywują ich do zakupów w konkretnym sklepie internetowym – jest to wzrost o 7 punktów procentowych więcej z roku na rok.
Każdą przesyłkę można nadać i odebrać w Paczkomacie® InPost za pośrednictwem bezpłatnej aplikacji mobilnej InPost Mobile, która oferuje również opcję zdalnego otwierania skrytki. Aplikacja ma już 5,2 miliona aktywnych użytkowników i notuje kilkaset tysięcy zdalnych otwarć dziennie. Oprogramowanie było na podium listy pobrań w sklepach Google Play i Appstore przez 8 tygodni. Dzięki aplikacji,przy jednym Paczkomacie® przesyłki może odbierać kilka osób jednocześnie, bez konieczności stania w kolejce. Aplikację InPost Mobile można pobrać ze sklepów Google Play, App Store i Huawei AppGallery.
[1] Źródło: https://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/1401760,zarzad-poczty-o-podwyzkach-dla-listonoszy.html
[2] Gemius dla e-Commerce Polska, E-commerce w Polsce 2020, N=1544, marzec 2020
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.