Firma nie wyklucza również współpracy z niezależnymi operatorami, muszą oni jednak spełnić wymagania stawiane przez InPost. Podstawowy warunek to atrakcyjna lokalizacja.
Jak informuje InPost, Paczkomaty 24/7 to system skrytek pocztowych, podobnych w obsłudze do bankomatów, w których możliwy jest odbiór paczek o dowolnej, dogodnej dla adresata porze, 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
Osoba kupująca towary przez Internet – po zamówieniu przesyłki do Paczkomatu 24/7 – otrzyma SMS i e-mail z kodem odbioru. Aby odebrać przesyłkę wystarczy wpisać na panelu Paczkomatu 24/7 numer telefonu komórkowego oraz otrzymany kod odbioru, a skrytka z oczekiwaną przesyłką otworzy się.
Odbiór zakupów dokonanych on-line możliwy jest 24h/7, bez kolejek, w dowolnym czasie i dogodnej lokalizacji.
50 paczkomatów firmy InPost zlokalizowanych jest na stacjach benzynowych koncernu Lotos kolejne 30 na stacjach Lukoil, na stacjach Statoil umieszczonych jest 10 paczkomatów – wyjaśnia Rafał Brzoska, prezes zarządu InPost.
Docelowo firma chce dysponować siecią 800 paczkomatów.
– Większość Paczkomatów 24/7, umieszczonych jest na stacjach paliw. Możliwe, że taka proporcja zostanie zachowana. Rozważamy również lokalizację urządzeń przy sklepach sieciowych. Prowadzimy już rozmowy na ten temat z ich przedstawicielami – wyjaśnia prezes InPost. – Nowe paczkomaty mogą pojawić się również – oprócz Lotos, Statoil, Łukoil – na innych stacjach sieciowych. Aktualnie prowadzimy rozmowy m.in. z przedstawicielami sieci Shell.
InPost nie wyklucza współpracy także z niezależnymi obiektami. Stawia jednak warunki. Miejsce pod paczkomat musi być w atrakcyjnej lokalizacji – blisko osiedla, biurowców, z łatwym dojazdem. Warunkiem koniecznym jest ponadto dobry zasięg sieci GSM, który jest niezbędny do prawidłowego działania urządzenia.