Największe przedsiębiorstwa usługowe Niemiec zostały zaproszone przez Uniwersytet St. Gallen, firmę konsultingową Steria Mummert Consulting, agencję ratingową ServiceRating oraz magazyn Handelsblatt do wzięcia udziału w konkursie. Zostało wyłonionych i nagrodzonych najlepszych 50 usługodawców.
Firmy były oceniane na podstawie siedmiu kryteriów dotyczących ukierunkowania na potrzeby klienta. W końcowej ocenie brano pod uwagę wyniki ankiety przeprowadzonej wśród klientów oraz audyt przedsiębiorstwa.
Najważniejsze ze stawianych pytań to: jak oferty pasują do oczekiwań klientów? Jak jest nastawiona do klienta kadra menadżerska? Czy usługodawca wsłuchuje się w potrzeby klienta?
Według ekspertów wynik badań stanowi swoisty ponadbranżowy benchmarking wraz z oceną klientów.
Każdego dnia przedsiębiorstwa przewozowe z niemal wszystkich państw europejskich, co w praktyce oznacza kilkaset tysięcy jednostek transportowych, korzystają z udogodnień kart UTA w ponad 37 tys. punktów akceptacji znajdujących się w 37 krajach w Europie i Azji.
Firma UTA została założona w latach 60-tych ubiegłego stulecia. W 1963 roku UNION TANK Eckstein GmbH & Co. KG powstała jako spółka usługowa oferująca bezgotówkowe rozliczanie zakupów dokonywanych przez firmy zajmujące się zarobkowym przewozem towarów i osób.
Obecnie system kart serwisowych UTA to rozległa i wielofunkcyjna sieć punktów zapewniających nie tylko bezgotówkową obsługę w zakresie zakupu paliw i akcesoriów dla zestawów ciężarowych, pojazdów dostawczych i autobusów w całej Europie, ale również pozwalająca na bezgotówkowe rozliczanie wszelkich usług niezbędnych dla prawidłowego zarządzania flotami pojazdów.