– Stacje paliw nadal są traktowane jako miejsce, w które przyjeżdża się, aby zatankować paliwo. Placówki handlu tradycyjnego odwiedzane są znacznie częściej, ale należy pamiętać, ze jest ich znacznie więcej niż stacji benzynowych – podkreśla Maciej Rzentarzewski, analityk firmy Nielsen.
Z danych Nielsena wynika, że tradycyjne sklepy spożywcze odwiedzane są przez jednego klienta przeciętnie 15 razy w miesiącu, a sklepy typu convenience, czyli małe placówki oferujące m in. żywność, które są otwarte do późnych godzin – 11 razy w miesiącu. Często odwiedzanymi rodzajami sklepów są również piekarnie (17 razy w miesiącu), warzywniaki i kioski (po 11 razy w miesiącu) oraz dyskonty (10 razy w miesiącu). Sklepy mięsne i supermarkety odwiedzane są przeciętnie po 9 razy w miesiącu, a hipermarkety: 5 razy w miesiącu.
W badaniu przeprowadzonym przez firmę Nielsen bazę stanowili wszyscy respondenci, którzy odwiedzili dany sklep w zeszłym roku. Badanie zostało przeprowadzone na próbie 1610 osób.
Specjalista z Nieslena był prelegentem podczas ubiegłorocznej konferencji PetroTrend 2009.
Tegoroczna edycja, 11. Forum Paliwowe PetroTrend odbędzie się 1 października 2010 w Hotelu Hilton w Warszawie.
Forum PetroTrend to wiodące wydarzenie na rynku polskim, podczas którego omawiane są najważniejsze problemy i aktualne perspektywy rozwoju sektora paliwowego.
11. edycji i ponad 950 uczestników dotychczasowych konferencji potwierdza, iż wydarzenie na stałe wpisało się w kalendarz branży paliwowej. Zaproszeni prelegenci to liderzy w swoich dziedzinach, których głos wielokrotnie kształtował rynek paliwowy. W gronie uczestników konferencji gościmy kluczowych przedstawicieli kadry zarządzającej i menadżerów odpowiedzialnych za inwestycje i rozwój w sieciach stacji paliw, osoby prowadzące prywatne, niezależne sieci stacji benzynowych, przedstawiciele firm świadczących usługi i dostarczających produkty dla stacji paliw.