Konsolidacja w sprzedaży hurtowej

Udostępnij artykuł

W długofalowej perspektywie można zaobserwować konsolidację rynku sprzedaży hurtowej w Polsce. W 1997 r. w Polsce działało 17 tys. firm zajmujących się hurtową sprzedażą produktów szybko rotujących. Do 2005 r. ich liczba zmalała do 8,5 tys., a w 2009 r. może spaść nawet do 4 tys. – mówi Geoffrey Crossley.
Obecnie największym graczem na rynku hurtowej sprzedaży produktów FMCG jest Grupa Eurocash (8,7 proc. udziału w rynku). Istotne pozycje zajmują również Makro-FMCG (6,2 proc.) i Emperia (6 proc.).
Zdaniem prelegenta branża nadal jest rozdrobniona i aż w 60,3 proc. zajmują mniejsze firmy, z nieznacznymi udziałami w rynku.
Geoffrey Crossley podczas konferencji PetroTrend 2009 przedstawił prezentację pt. „Od producenta do klienta – łańcuch dostaw produktów FMCG na stacje paliw”.

11. Forum Paliwowe PetroTrend odbędzie się 1 października 2010 w Hotelu Hilton w Warszawie.

Forum PetroTrend to wiodące wydarzenie na rynku polskim, podczas którego omawiane są najważniejsze problemy i aktualne perspektywy rozwoju sektora paliwowego.
11. edycji i ponad 950 uczestników dotychczasowych konferencji potwierdza, iż wydarzenie na stałe wpisało się w kalendarz branży paliwowej. Zaproszeni prelegenci to liderzy w swoich dziedzinach, których głos wielokrotnie kształtował rynek paliwowy. W gronie uczestników konferencji gościmy kluczowych przedstawicieli kadry zarządzającej i menadżerów odpowiedzialnych za inwestycje i rozwój w sieciach stacji paliw, osoby prowadzące prywatne, niezależne sieci stacji benzynowych, przedstawiciele firm świadczących usługi i dostarczających produkty dla stacji paliw.

 

Opublikowano: 10.06.2010
Aktualizacja: 10.06.2010