W 2009 roku sprzedaż doładowań wyniosła 49 milionów złotych. Rok wcześniej było to 82 miliony zł. Na rynku detalicznym sprzedaż kart spadła o 4,6 proc.Przez ostatnie lata sprzedaż doładowań pre paid do telefonów komórkowych na stacjach paliw dynamicznie rosła. 2009 rok jest pierwszym, gdzie wyniki sprzedaży są gorsze w porównaniu z rokiem poprzednim.
Jak informują przedstawiciel firmy Lekkerland Polska, sklepy przy stacjach paliw to dla nich jeden z głównych kanałów sprzedaży. Obrót Lekkerland na stacjach paliw stanowi 22 proc. całkowitej ich sprzedaży. Sprzedaż z doładowań elektronicznych to jeden z głównych obszarów ich działalności na stacjach.
Lekkerland stworzył własną markę “e-va” (electronic value – doładowania elektroniczne), dzięki której firma może zaoferować innowacyjne rozwiązania dla doładowań elektronicznych dla różnych produktów telekomunikacyjnych. Lekkerland, jako partner na rynku produktów telekomunikacyjnych pozostanie na tym rynku aktywny głównie poprzez terminale. W czerwcu firma uruchomiła na swoich terminalach tzw. „bill payment” – czyli możliwość opłacania rachunków, na przykład za elektryczność, właśnie poprzez terminal e-va.
Firma Lekkerland Polska działająca w Grupie Lekkerland jest jednym z największych na polskim rynku dystrybutorów convenience. Powiązanie z grupą Lekkerland pozawala polskiej firmie korzystać z doświadczeń wiodących europejskich firm dystrybucyjnych wchodzących w skład grupy Lekkerland. Połączenie to sprawia, że Lekkerland jest w stanie sprostać wymaganiom różnorodnych klientów, zarówno międzynarodowych sieci, odbiorców regionalnych czy też niezależnych lokalnych kontrahentów.