– Wpływ na zwiększenie wartości zysku netto z jednej strony miała większa rentowność prowadzonej działalności, a z drugiej mniejsza wartość podatku dochodowego za rok 2009 – wyjaśnia przedstawiciel TPPK S.A.
– Analizując strukturę kosztów działalności podkreślić należy, że przy wzroście przychodów nastąpiło zmniejszenie się udziału kosztów zużycia materiałów i energii oraz utrzymanie udziału kosztów usług obcych w przychodach na poziomie roku 2008 – wyjaśnia prezes TPPK S.A.
– Udział przedmiotowych kosztów w sprzedaży kształtuje się na poziomie 54,87 proc. Ten efekt uzyskano przede wszystkim poprzez wprowadzenie aktywnej sprzedaży produktów i kontroli kosztów, co w efekcie zwiększyło rentowność prowadzonej działalności – dodaje Hubert Wiktorowski.
Pierwsza restauracja marki "Leśne Runo" powstała w roku 2001. Obecnie pod tym szyldem działa 14 restauracji, w tym 10 będących własnością TPPK S.A. oraz cztery funkcjonujące na zasadzie franczyzy.
Wszystkie restauracje zlokalizowane są przy głównych drogach krajowych, w sąsiedztwie stacji paliw różnych marek. "Leśne Runo" zatrudnia 91 osób, z czego 95 proc. stanowią kobiety.
W tym roku do sieci dołączyły dwie restauracje. Ostatnio otwarty został obiekt w miejscowości Nowa Dęba w województwie podkarpackim. Nowa restauracja zlokalizowana jest przy stacji Statoil, przy drodze krajowej nr 9 Radom-Rzeszów.
Cechą wyróżniającą "Leśne Runo" spośród innych sieciowych firm gastronomicznych jest połączenie polskiej tradycji kulinarnej z nowoczesnymi standardami obsługi, charakterystycznymi dla restauracji typu "fast food".
Zgodnie z nazwą marki, restauracje oferują dania przygotowane na bazie produktów naturalnych z dodatkiem owoców runa leśnego. Zróżnicowanie i bogactwo kuchni polskiej, w połączeniu z właściwie dobraną technologią, pozwala restauracjom "Leśne Runo" z powodzeniem konkurować na naszym rynku z zagranicznymi sieciami gastronomicznymi.