Lotos chce sprzedać ponad osiem milionów hot dogów!

Udostępnij artykuł
Wyścig między sieciami stacji paliw o klientów trwa w najlepsze. W ostatnich tygodniach dołączyła do niego także sieć stacji Lotos wraz z konceptem Cafe Punkt. Nowa kampania promuje ofertę hot dogów – obiecując szóstego darmowego hot doga za zjedzenie pięciu. Jednak to opublikowane przez spółkę zapytanie ofertowe pokazuje ambicje działu sprzedaży spółki – dowiedziała się nasza redakcja.

Dobra kampania to NAJlepszy wstęp

„Nie pozwalajcie na to, by burczenie w brzuchu przeszkadzało Wam w jeździe. Wpadnijcie na jedną ze stacji Lotos lub Lotos Optima i sięgnijcie po jednego z naszych wybornych hot dogów. Nieważne czy z grillowaną kiełbasą czy z parówką – wszystkie są zawsze NAJpyszniejsze” – tak sieć zachęca kierowców do skorzystania z oferty gastronomicznej.

Mechanizm akcji jest standardowy: klient przy zakupie hot doga otrzymuje kupon, na którym przylepia kolejne naklejki otrzymane za każdego kolejnego zakupionego hot doga. Zebranie pięciu oznacza możliwość wymiany kuponu na stacji Lotos na szóstego hot doga gratis. Promocja trwa od 18 lipca do 16 września, a kupony można wykorzystać aż do końca października.

Plany sprzedażowe

Nieco ponad miesiąc od ogłoszenia promocji i na nieco mniej niż miesiąc przed jej końcem dział zakupów Lotos Paliwa opublikował zapytanie ofertowe dotyczące wyboru kontrahenta, który zrealizuje dostawy kiełbas i parówek do placówek Cafe Punkt działających w ramach sieci stacji Lotos i Lotos Optima.

Jak z niego wynika, sieć w okresie od 4 kw. 2018 r. do 4 kw. 2020 r. chce, aby do sieci jej konceptów gastronomicznych zostało dostarczonych 8,35 mln parówek i kiełbasek (słownie: osiem milionów trzysta pięćdziesiąt tysięcy sztuk).

Znamy konkretne zapotrzebowanie, które opiewa na:

– 1,9 mln szt. parówek (70g)
– 1 mln szt. parówek z szynki (70g)
– 0,95 mln szt. parówek / kiełbasek chili (70g)
– 0,6 mln szt. kiełbasy białej (70g)
– 2,2 mln szt. kiełbasek grillowanych łagodnych / ostrych (120g)
– 1,7 mln szt. kiełbasek / kabanosów (70g)

“Ostatnie lata Lotos Optima”
Przeczytaj wywiad z wiceprezesem Grupy Lotos
>> proszę kliknąć okładkę <<
Statystyka

Według danych POPiHN w sieci Lotos na dzień 30 czerwca 2018 roku działały 484 stacje.

Nasza redakcja oszacowała, że aby sprzedać 8,35 mln parówek i kiełbas w okresie dwóch lat, każda z 484 stacji Lotos musiałaby codziennie – przez 730 dni – sprzedawać co najmniej 23 hot dogi.

W obecnej akcji promocyjnej „6-ty hot dog gratis. Promocja na 5+” bierze udział 389 stacji Lotos i Lotos Optima. Gdyby to one miały sprzedać 8,35 hot dogów w ciągu dwóch lat, każdy z biorących udział w akcji obiektów musiałby dziennie sprzedać ponad 29 hot dogów.

Przetarg Lotos

Niezależnie od realizacji planów sprzedażowych segmentu gastronomicznego sieci Lotos warto wspomnieć, że zainteresowani producenci i dostawcy mogą zadawać pytania (za pośrednictwem platformy przetargowej) w zakresie zapytania ofertowego do 5 września 2018 r., do godz. 12.00. Koncern rozpocznie przyjmowanie ofert w dniu 13 września 2018 r. o godz. 11.00, a zakończy ten proces w dniu 17 września 2018 r. o godz. 12.00.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 30.08.2018
Aktualizacja: 30.08.2018