W 2009 r. Lotos wyprodukował ponad 3,2 mln t diesla. Po zakończeniu Programu 10+ gdańska rafineria będzie w stanie wyprodukować nawet 5,5 mln t oleju napędowego rocznie, co znacznie zmniejszy deficyt tego paliwa, jaki występuje dziś w Polsce.
Ostatnio w gdańskiej rafinerii uruchomiono nalewak oleju napędowego do cystern kolejowych. Na uruchomieniu nalewaka skorzysta również Lotos Kolej, spółka transportowa Grupy Lotos S.A., która w tym roku planuje przewieźć ponad 7 mln t produktów.
– Dla nas otwarcie nowego nalewaka stanowi ogromne wyzwanie. Jednak przygotowywaliśmy się do niego już od dawna. Potwierdzeniem tego są inwestycje w tabor oraz infrastrukturę kolejową, jakie realizowaliśmy w ubiegłym i bieżącym roku. A wszystko po to, by jeszcze sprawniej obsługiwać rosnące zapotrzebowanie rafinerii na wywóz towarów koleją. – kończy Henryk Gruca, prezes Lotos Kolej.
Grupa Lotos jest grupą kapitałową, w skład której oprócz Grupy Lotos S.A. (spółka matka), Lotos Czechowic, Lotos Jasła i Lotos Petrobaltic (prowadzi wydobycie ropy naftowej i gazu spod dna Bałtyku) wchodzi kilkanaście spółek córek spod znaku Lotos. Zatrudnienie w grupie kapitałowej na koniec marca 2010 r. wyniosło 4985 osób. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Lotos w I kwartale tego roku przekroczyły 3,9 mld zł.
Dzięki efektywnej realizacji Programu „10+” przerób ropy naftowej w rafinerii w Gdańsku wzrośnie w tym roku do 7-8 mln ton. Udział koncernu w rynku paliw ogółem zwiększył się w miesiącach styczeń-luty 2010 r. do 32%. To o 3,7 punkty procentowe więcej w porównaniu z końcem 2009 r. Poprzez spółki Lotos Petrobaltic i Lotos Norge koncern obecny jest również na polskim i norweskim szelfie kontynentalnym, gdzie prowadzi prace poszukiwawczo-wydobywcze złóż ropy naftowej.
Lotos Kolej, spółka zależna Grupy Lotos S.A., należy do największych prywatnych przewoźników kolejowych w kraju. Spółka przewiozła za 6 m-cy 2010 r. ponad 3,7 mln ton produktów, a za cały 2009 r. ponad 6 mln ton. Jej udział w rynku przewozów towarowych wzrósł do 6,6 proc. za I kw. 2010 r. wobec 5,4 proc. w 2009 r.