Lotos rozważa szersza współpraca z McDonald’s

Udostępnij artykuł

– Pracujemy nad ofertą gastronomiczną – przyznaje Paweł Lisowski, prezes zarządu Lotos Paliwa Sp. z o.o. – To nie jest tak, że chcemy budować drugą markę tylko dla gastronomii. Celem naszej strategii jest 10 procentowy udział w rynku detalicznej sprzedaży paliw. Chcemy to zrealizować zarówno poprzez wzrost liczby stacji jak i coraz lepszą ofertę. Gastronomia jest częścią tej oferty – mówi prezes Lisowski.

– Nie oznacza to, że będziemy budować nową markę tylko dla gastronomii. Szukamy najlepszego rozwiązania. Są dwie szkoły, jedna mówi, że warto tworzyć nową markę – tą drogą poszedł np. Orlen. Druga, że lepiej jest w ramach jednej marki podnoście jakość. Proszę pamiętać że tworzenie marki to ogromna inwestycja. Mamy już kąciki gastronomiczne. Owszem nie mają własnej nazwy, ale są na stacjach Lotosu. Chcę aby nazwa Lotos kojarzyła się z bardzo atrakcyjną ofertą, żeby kierowca chciał przyjechać napić się kawy i coś zjeść na stacji Lotosu. Konsekwentnie będziemy wzmacniać wartość marki Lotos. Nie przekonuje mnie to, że powinniśmy coś robić bo inni tak robią. Lotos chce kreować rozwiązania, a nie podążać za innymi.

Prezes Lisowski zapowiedział rozwój współpracy siecią restauracji McDonald’s. – Zależy nam aby nie kończyła się tylko na MOPach, ale na szczegóły jest zdecydowanie za wcześnie – powiedział.

Lotos jest grupą kapitałową, w skład której oprócz Grupy Lotos (spółka matka), Lotos Czechowic, Lotos Jasła i Petrobalticu, który prowadzi wydobycie ropy naftowej i gazu spod dna Bałtyku wchodzi kilkanaście spółek córek spod znaku Lotos. Zatrudnienie w grupie kapitałowej na koniec 2009 roku wyniosło 4949 osób.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Lotosu po czterech kwartałach ubiegłego roku przekroczyły 14,3 mld zł, a zysk z działalności kontynuowanej, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł w tym okresie 883 mln zł, natomiast zysk operacyjny uplasował się na poziomie 424 mln zł.

Udział koncernu w rynku paliw ogółem zwiększył się w 2009 do 28,3 proc. To o blisko trzy punkty procentowe więcej niż w 2008. Poprzez spółki Petrobaltic i Lotos Norge koncern obecny jest również na polskim i norweskim szelfie kontynentalnym, gdzie prowadzi prace poszukiwawczo-wydobywcze w zakresie eksploatacji złóż ropy naftowej.
 

Opublikowano: 07.06.2010
Aktualizacja: 07.06.2010