Lotos stawia na MOP-y

Udostępnij artykuł

Otwarcie pierwszej pary Miejsc Obsługi Podróżnych obsługiwanej przez spółkę Lotos Paliwa odbyło się oficjalnie 9 lutego. Co prawda warunki pogodowe nie były zachęcające – impreza odbyła się wśród padającego śniegu i przy minusowej temperaturze, jednak zaproszeni przedstawiciele radia, telewizji oraz mediów „papierowych” zgodnie stwierdzili, że mimo niesprzyjającej aury warto było się wybrać nawet kilkaset kilometrów, aby zobaczyć pierwszą parę Miejsc Obsługi Podróżnych dzierżawioną przez spółkę Lotos Paliwa.

Stacja inna niż wszystkie

Miejsce Obsługi Podróżnych Rachowice położone jest przy najdłuższej polskiej autostradzie – A4, w pobliżu Gliwic. Na terenie obiektu znajduje się parking dla 17 TIR-ów, w tym dwa miejsca dla ciężarówek przewożących ładunki niebezpieczne, parking dla 10 samochodów osobowych, 12 dystrybutorów wieloproduktowych, cztery dystrybutory z AdBlue, dwa kompresory, odkurzacz, sklep oraz zlokalizowane w osobnych budynkach toalety oraz restauracja. Sama stacja nie różni się zbytnio od obiektów zlokalizowanych przy drogach krajowych, jednak kiedy spojrzy się na MOP „całościowo” to widać jego przewagę nad zwykłymi stacjami. Jedną z podstawowych różnic jest teren jaki zajmuje obiekt – jest on zdecydowanie większy niż tradycyjna stacja. Kolejną rzeczą, która charakteryzuje MOP-y są gigantyczne słupy z logo Lotosu, oraz McDonald’sa – są to tak zwane „witacze”. Jak twierdzą fachowcy MOP ma tym więcej klientów z im większej odległości go widać, a taki około 30-metrowy „witacz” widoczny jest nawet z odległości kilku kilometrów.

Restauracja inna niż wszystkie

MOP Rachowice jest obiektem tzw. drugiej kategorii. Oznacza to, że łączy on funkcję wypoczynkową i usługową poprzez obecność na MOP-ie, oprócz parkingu, stacji paliw oraz obiektów gastronomicznych. W zakresie prowadzenia z restauracji Lotos Paliwa współpracuje z firmą McDonald’s, gdyż firma ta widzi duży potencjał w stacjach przy autostradowych. – Nowootwarte restauracje przy autostradzie A4 rozpoczynają kolejny rozdział w historii marki McDonald’s w Polsce. Decyzja o lokalizacji na MOP-ach wynikała z konsekwentnej analizy polskiego rynku jak i naszych pozytywnych doświadczeń z innych krajów, gdzie działają liczne tego typu obiekty– mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska. – Odpowiadamy rosnącemu zapotrzebowaniu doceniając stwarzany przez ruch autostradowy potencjał sprzedażowy. Rośnie ilość użytkowników tego rodzaju dróg. Oczekują oni także dostępnej i atrakcyjnej oferty gastronomicznej. Nasze zadanie to umiejętne wyjście naprzeciw tym oczekiwaniom – dodaje.
 

Opublikowano: 21.04.2010
Aktualizacja: 21.04.2010