Manager Circle K: Kontynuowaliśmy przyjętą strategię rozwoju

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS] Zarówno rok 2020, jak i początek bieżącego były pełne wyzwań, które wynikały bezpośrednio z pandemii – ograniczeniami wprowadzanymi w gospodarce i mniejszą mobilnością Polaków – pisze Aleksander Wasiura, kierownik kategorii paliw w Circle K Polska na łamach publikacji Stacje Paliw – Sprzedaż Detaliczna – Raport 2021, która ukazała się na rynku 20 października 2021 r.

Jak podaje POPiHN, początek walki z COVID-19 przyniósł kilkudziesięcioprocentowe spadki sprzedaży, natomiast kolejne kwartały były już lepsze. Dane publikowane po I kwartale 2021 r. pokazują, jednak że popyt na paliwa wciąż nie wrócił do poziomu sprzed pandemii. Po 3 miesiącach 2021 r. łączna, oficjalna konsumpcja paliw płynnych wykorzystywanych w transporcie była o 1 proc. niższa od wyniku z I kwartału ubiegłego roku.

Kondycja branży paliwowej jest silnie powiązana z kondycją gospodarki i obostrzeniami wprowadzanymi w jej poszczególnych gałęziach. Ten trudny czas zweryfikował rynek, pokazał, że wyniki zależne będą od umiejętności szybkiego dostosowania się do nowych warunków i sprawnego podejmowania trafnych decyzji, zarówno biznesowych, jak i marketingowych. Ważna okazała się dywersyfikacja biznesu, jak również podejmowanie nowych partnerstw, które są szansą na dalszy rozwój.

Takie właśnie podejście zastosowaliśmy w Circle K, niezależnie od trwającej pandemii kontynuowaliśmy przyjętą strategię rozwoju, dostosowując jej elementy do szybko zmieniających się warunków otoczenia. Dobrym przykładem jest wdrożenie bezkontaktowych płatności w aplikacji Circle K za paliwo oraz myjnię. Dzięki temu klienci w całej Polsce mają możliwość bezpiecznej płatności za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze. Dodatkowo na wybranych stacjach oferujemy możliwość opłacenia myjni z poziomu aplikacji bez konieczności opuszczania auta, a niebawem zasięg tej funkcji także zostanie rozszerzony na cały kraj. Nie są to jedyne udoskonalenia nad którymi pracujmy.

Wprowadzanie innowacji w ofercie niewątpliwie wspomaga nasz rozwój – na terenie całego kraju mamy już niemal 380 stacji. Niedawno otwarta została 100. stacja franczyzowa, zlokalizowana w Rzeszowie – to kolejny krok milowy w rozwoju firmy i potwierdzenie, jak ważny jest dla nas polski rynek, a także jak dużym zaufaniem Circle K cieszy się wśród partnerów biznesowych. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na otwarcie stacji pod marką Circle K, doceniając wysokiej jakości paliwa miles®, atrakcyjny koncept sklepów oraz szereg nowości i udogodnień dla klientów w całej sieci. W ostatnim roku finansowym pod marką Circle K dołączyło łącznie 15 stacji franczyzowych. Dzięki konsekwentnemu rozwojowi, dostęp do oferty sieci jest jeszcze prostszy i stanowi duże udogodnienie dla klientów, w tym profesjonalnych kierowców i firm transportowych. W planach na najbliższy rok prognozujemy otwarcie kilkudziesięciu kolejnych punktów.

W Cirlce K nie tylko otwieramy, ale i ulepszamy nasze stacje, starając się odpowiadać na potrzeby klientów. W ostatnim czasie rozszerzono dostęp do AdBlue, które można zatankować prosto z dystrybutora już na 88 stacjach. Dodatkowo, w wybranych lokalizacjach zostały zmodyfikowane stanowiska do tankownia TIR. Zostały one wyposażane w nowe, wysokowydajne dystrybutory oraz możliwość obustronnego tankowania. Sieć Circle K pomaga także zadbać o komfortową wakacyjną podróż kamperem. Na wybranych stacjach paliw zamontowane zostały profesjonalne stanowiska serwisowe z systemem spłukiwania i poboru wody. Stanowiska obecnie dostępne są na stacjach Circle K zlokalizowanych w MOP Lubień i MOP Machnacz przy autostradzie A1, a także na stacji w Jędrzychowicach, przy granicy z Niemcami, oraz w Nowym Targu. W planach jest montaż kolejnych instalacji, na początek w województwach zachodniopomorskim i kujawsko-pomorskim. To tylko przykład niektórych nowości, które wprowadziliśmy do naszej oferty w ostatnim czasie.

Źródło: Stacje Paliw – Sprzedaż Detaliczna – Raport 2021 (wydawca: BROG B2B)

STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2021
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 14.12.2021
Aktualizacja: 22.12.2021