Moto Scan: Stacja ma być blisko

Udostępnij artykuł

Znaczenie czynników wyboru stacji paliw przeanalizowano na podstawie wypowiedzi 1032 osób. Analizując kryteria wyboru stacji najczęściej odwiedzanej przez respondentów, pod uwagę brano 16 czynników wyboru: bliskość miejsca zamieszkania, bliskość miejsca pracy, niska cenę paliw, brak kolejek / szybka obsługę, samoobsługę, obsługę przez personel stacji, możliwość zapłaty karta stałego klienta, markę sieci stacji, bliskość miejsca zakupów, estetyczny wygład stacji, mo liwosc zrobienia zakupów, stacje całodobowa, możliwość zapłaty karta kredytowa, programy lojalnościowe / karta stałego klienta oraz inne, wysoka jakość paliwa.

Przy wyborze stacji benzynowej badane osoby kierowały sie przede wszystkim lokalizację stacji – 50 proc. respondentów wskazało bliskość stacji od miejsca zamieszkania jako najważniejszy czynnik decydujący o wyborze stacji  (7 proc. wskazało bliskość miejsca pracy).

Duże znaczenie miała również marka sieci stacji – 15 proc. wskazań na pierwszym miejscu wśród trzech najważniejszych czynników wyboru oraz niska cena paliw (13 proc. wskazań na pierwszym miejscu).

Firma QUALIFACT. Badania rynkowe i doradztwo została utworzona w 2006 r. przez grupę naukowców pracujących wcześniej w innych firmach badawczych. O wyjątkowości firmy decyduje zespół ludzi mających wieloletnie doświadczenia w badaniach marketingowych, badaniach naukowych oraz doradztwie gospodarczym. Dzięki interdyscyplinarności wykorzystywanej wiedzy firma może zaoferować najbardziej zaawansowane badania ilościowe i jakościowe, a także najnowsze, unikalne narzędzia analizy danych.
 

Opublikowano: 09.07.2010
Aktualizacja: 09.07.2010