Nielsen: Możliwe zahamowanie sprzedaży na stacjach

Udostępnij artykuł

Jednym z czynników zmniejszających konkurencyjność stacji paliw są rozwijające się sklepy typu convenience, których z roku na rok przybywa w Polsce – mówi Maciej Rzentarzewski, analityk z Nielsena. – Obecnie według szacunków Nielsena jest ok. 10 500 sklepów convenience w porównaniu do 10 200 w 2008 roku.
Sklepy te mają konkurencyjne godziny otwarcia do stacji benzynowej oraz oferują niższe ceny, co może skłaniać konsumentów do zakupów w tych sklepach zamiast na stacji paliw. Niemniej jednak na ostateczną ocenę czy spowolnienie sprzedaży na stacjach paliw w 2010 roku będzie miało miejsce musimy poczekać do zakończenia tego roku – twierdzi Maciej Rzentarzewski.

Nielsen jest wiodącym globalnym dostawcą badań marketingowych, systemów i narzędzi analitycznych wraz z profesjonalnym wsparciem i obsługą klienta. Głównym celem jest ułatwienie klientom lepszego zrozumienia rynku i osiągnięcia tym samym sukcesu na skalę światową. Klientami Nielsena są praktycznie wszyscy czołowi producenci oraz detaliści działający na rynku dóbr konsumpcyjnych, jak również firmy oferujące konsumentom innego typu produkty czy usługi.

Klienci wykorzystują usługi firmy do określenia swojej pozycji rynkowej, analizy dynamiki rynku, rozwiązywania problemów marketingowych i sprzedażowych, oraz do identyfikacji możliwości wzrostu.