Nielsen o zakupach Polaków w tygodniu 14.

Udostępnij artykuł
Wartość sprzedaży koszyka rok do roku wyniosła +14 proc., a w t14. vs t13. 2020 + 15 proc. Wartość sprzedaży online w t14. vs t13. 2020 wzrosła o +35 proc. Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to: jajka +88 proc., mleko +53 proc., sery +35 proc. Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: kosmetyki do twarzy -53 proc., lody -33 proc., woda -10 proc.

– Polacy tradycyjnie zaczynają swe przygotowania ok. 2 tygodnie przed świętami, ten okres przypadł w tym roku na tydzień 14. Wartość sprzedaży koszyka wzrosła zarówno w porównaniu do ubiegłego roku, jak i poprzedniego tygodnia w tym roku. Podobnie sprzedaż w Internecie. Nielsen odnotował dwucyfrowe wzrosty wartości sprzedaży produktów wskazujących na świąteczne wypieki: jajka, mleko, sery. Jednocześnie kolejny tydzień z rzędu spada sprzedaż wody – największej kategorii wśród napojów bezalkoholowych. Może to wynikać z faktu, że znaczna część sprzedaży wiązała się wcześniej z przebywaniem poza domem i aktywnością sportową oraz zakupem małych opakowań do szkoły. Pozytywnym skutkiem ubocznym może być zatem mniejsze zużycie plastikowych butelek – mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– MARZEC 2020 
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 14.04.2020
Aktualizacja: 14.04.2020