Nielsen: Polacy uwielbiają kawę – także mrożoną

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS] Jak wynika z badania przeprowadzonego w 2019 roku na zlecenie firmy Lavazza przez agencję badawczą Maison & Partners, pije ją codziennie 83 proc. dorosłych mieszkańców naszego kraju. Trzy lata temu taką deklarację złożyło 73 proc. naszych rodaków – napisał Piotr Murawski, client specialist Nielsen na łamach magazynu „Stacja Benzynowa & Convenience Store”.

Rosnąca popularność tego napoju sprawia, że producenci intensywnie powiększają swoje portfolio produktów w tej grupie, poprzez m.in rozwój różnych kategorii. Jedną z nich jest kawa mrożona. Dzięki niej miłośnicy małej czarnej nie muszą rezygnować ze swojego ulubionego napoju nawet w bardzo gorące dni.

Jak wynika z danych firmy Nielsen, Polacy coraz częściej sięgają po kawę mrożoną. W ciągu ostatnich 12 miesięcy kończących się na lipcu 2019, wartość sprzedaży tej kategorii wyniosła ponad 60 mln złotych w całej Polsce. Oznacza to prawie 32 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Wspomniana na początku potrzeba orzeźwienia jest jedną z ważniejeszych przyczyn występowania sezonowości w tej kategorii. Wartosć sprzedaży kawy mrożonej w miesiącach letnich wzrasta niemal czterokrotnie w porównaniu do miesięcy zimowych.

Najbardziej popularnym pod względem wartości sprzedaży rodzajem kawy mrożonej w Polsce jest cappucino, które w ostatnich 12 miesiącach kończących się na lipcu odpowiada za 29 proc. sprzedaży całej kategorii. Na kolejnych stopniach podium znalazły się odpowiednio kawa z mlekiem oraz macchiato. Dwa ostatnie rodzaje utrzymują swoją sprzedaż na tym samym poziomie w porównaniu do 12 ostatnich miesiecy rok wcześniej, natomiast cappucino zwiększyło swoją sprzedaż o 29 proc.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– WRZESIEŃ 2019 
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Od niedawna coraz większą popularnością wśród polskich konsumentów cieszy się nowy rodzaj kawy – Cold Brew. W przeciwieństwie do kawy mrożonej cały proces „parzenia” Cold Brew odbywa się w zimnej wodzie. Czas „parzenia” jest kolejnym parametrem, który wyróżnia ją spośród tradycyjnych kaw mrożonych, ponieważ trwa od 9 do nawet 15 godzin. Według opinii konsumentów na stronach internetowych, blogach to właśnie ten nietypowy proces pozwala na wydobycie nowych, nietypowych nut smakowych, a temperatura napoju zapewnia tak pożądane orzeźwienie. Może właśnie nietypowy smak jest jedną z przyczyn szybko rosnącej sprzedaży. Według danych Nielsena w ostatnich 12 miesiącach sprzedaż wartościowa w całej Polsce wzrosła o 96 proc.

Cold Brew jest jednak w dalszym ciągu dość młodym segmentem na rynku kategorii kaw mrożonych, którego dystrybucja w sklepach detalicznych dopiero się rozwija. W dobie coraz większej popularności kawy wśród Polaków, warto jest przyjrzeć się Cold Brew. Zarówno w portfolio producentów jak i detalistów, przy dobrej dystrybucji w miesiącach letnich, może okazać się nowością z szansą na sukces.

Materiał powstał na potrzeby:
STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– WRZESIEŃ 2019 
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.