W wyniku połączenia zasobów organizacyjnych i finansowych obu firm dotychczasowi Klienci – stacje paliw, obiekty hotelowe i restauracyjne oraz rekreacyjno-sportowe, zyskają w spółce Mc COMP S.A. poważnego partnera aspirującego do Giełdy Papierów Wartościowych. Spółka stanie się wiodącym dostawcą kompleksowych rozwiązań ICT, w szczególności oprogramowania, dla sektora przedsiębiorstw obsługujących rynek detaliczny.
Mc COMP Sp. z o.o. jest liderem na polskim rynku produkcji oprogramowania dla sieci stacji paliw i głównym dostawcą tych rozwiązań dla stacji paliwowych PKN Orlen S.A. Firma samodzielnie świadczy usługi zdalnego wsparcia, wdrożeniowe i serwisowe dla oferowanego przez siebie oprogramowania. Mc COMP prowadzi swoją działalność od 1991 roku.
Prokonekt S.A. jest liderem na polskim rynku produkcji oprogramowania oraz integracji systemów informatycznych dla branży HoReCa. Wraz z rosnącymi potrzebami Klientów i rozwojem technologicznym spółka swoją ofertą obejmuje nowe obszary usług we współczesnych obiektach hotelowych i gastronomicznych. Prokonekt jest kontynuatorem działalności prowadzonej nieprzerwanie od 1987 roku.
Umowa inwestycyjna została zawarta pomiędzy Mc COMP, B3Sytem oraz Totmes TMT. W jej efekcie rozpoczął się proces łączenia spółki Mc COMP z siedzibą w Krakowie ze spółką Prokonekt z siedzibą w Warszawie (spółka należąca do Grupy B3System). Połączona spółka będzie działała pod nazwą Mc COMP S.A. i posiadała oddziały w Warszawie i Krakowie.
Istotą transakcji jest utworzenie nowoczesnej firmy informatycznej oferującej kompleksowe rozwiązania ICT, w szczególności oprogramowanie, dla sektora przedsiębiorstw obsługujących rynek detaliczny. Obecnie są to sieci stacji paliw, obiekty hotelowe, restauracyjne i rekreacyjno-sportowe, a w przyszłości także obiekty sanatoryjne, centra konferencyjne i sieci sklepów. Dla osiągnięcia założonych celów Mc COMP S.A. będzie wykorzystywał połączone zasoby oraz wieloletnie doświadczenie obu firm.
Mc COMP S.A. będzie budował swoją pozycję na rynku poprzez dalszą konsolidację branży i efektywne kosztowo tworzenie oraz wprowadzanie nowych, innowacyjnych technologicznie produktów – zapewniając w ten sposób istotną wartość swoim Klientom.