Kurczący się rynek, wzrost konkurencji ze strony zagranicznych koncernów i wyrównywanie jakości technologicznej olejów spowodowały, że konkurencja w kategorii olejów silnikowych przeniosła się również na konkurowanie marką produktu. Jest to potwierdzenie ogólnoświatowego trendu w większości branż.
– Równoważną do jakości technologicznej cechą produktu jest dla konsumenta sama marka oleju. To ona, dla potencjalnych nabywców, staje się najbardziej rozpoznawalną cechą produktu. – podkreśla Katarzyna Janicka, szef biura strategii komunikacji Lotos Oil – Ktoś może spyta, dlaczego Subaru? Odpowiedź jest prosta, przywołując twierdzenie profesora Tadeusza Kotarbińskiego, że do zamierzonych celów, dobieramy odpowiednie narzędzia – podsumowuje K. Janicka.
Oleje Lotos Quazar to produkty przeznaczone do stosowania w nowoczesnych silnikach pracujących w różnorodnych warunkach eksploatacyjnych i różnych stylów jazdy. Oleje Lotos Quazar można je stosować zarówno w silnikach benzynowych, jak i diesla. Wyposażonych zarówno w katalizatory, jak i filtry cząstek stałych.
W kampanii wykorzystane zostaną najpopularniejsze kanały telewizyjne oraz prasa. Reklama pojawi się również w Internecie. Kreację do kampanii przygotowała Agencja DDB Warszawa, za zakup mediów odpowiada dom mediowy OMD.
Zgodnie z wyliczeniami Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego w 2009 roku rynek olejów smarowych w Polsce osiągnął wielkość około 206 tys. ton. czyli ok. 11 proc. mniej niż w 2008 roku. Rynek skurczył się do poziomu najniższego od 2006 roku.
W ubiegłym roku rynek olejów smarowych w wyniku niekorzystnych tendencji makroekonomicznych dość wyraźnie kurczył się. Zwłaszcza od strony tonażowej rynek odczuł spowolnienie gospodarcze. Najgorsze wyniki odnotowane zostały w pierwszym kwartale, kiedy branża zanotowała rekordowe na przestrzeni kilku ostatnich lat spadki w niemal wszystkich segmentach i grupach produktowych. W efekcie rynek skurczył się do poziomu najniższego od 2006 roku, czyli od kiedy POPiHN prowadzi monitoring rynku. Na tym tle nie najgorszy wynik zanotował segment motoryzacyjny, który zmniejszył się o 5 proc. osiągając poziom około 120 tys. ton.