Nowe normy emisji CO2 i pełna ochrona wysokowydajnych silników

Zgodnie z przepisami UE do 2021 r. wszystkie pojazdy muszą emitować mniej niż 95 g/km CO2. W unijnych przepisach zwrócono uwagę na to, że producenci samochodów coraz częściej postrzegają nowoczesne silniki jako sposób na zmniejszenie śladu węglowego. Wysokowydajne silniki są jednak podatne na usterki i awarie. Dlatego Dział Olejowy Shell wprowadził do oferty olej Shell Helix 0W, który z jednej strony pomaga producentom OEM osiągnąć docelowy poziom emisji, a z drugiej chroni silniki przed poważnymi awariami.

Obecnie niemal 70 proc. nowych pojazdów sprzedawanych w Europie jest wyposażonych w turbosprężarki, a jak wynika z badań, do 2022 r. zostanie wyprodukowane około 62,5 miliona takich pojazdów, co stanowi odpowiedź producentów na przepisy UE. Zgodnie z przepisami UE do 2021 r. wszystkie pojazdy muszą emitować mniej niż 95 g/km CO2. Termin wyznaczony w przepisach będzie dla producentów decydującym momentem. Z tego powodu widoczna jest tendencja downsizingu silników w celu ograniczenia emisji CO2 poprzez mniejsze zużycie paliwa, podczas gdy wyposażanie pojazdów w turbosprężarki ma zapobiegać obniżeniu wydajności.

Rozwiązanie dla silników w ekstremalnych warunkach

Downsizing oznacza jednak, że warunki pracy silników są znacznie bardziej wymagające. Ekstremalne temperatury i wysokie ciśnienie sprawiają, że kompaktowe silniki z turbodoładowaniem są podatne na usterki, w tym poważne awarie.

Z myślą o tych wymagających warunkach firma Shell stworzyła gamę produktów o niskiej lepkości, Shell Helix Ultra 0W, zaprojektowaną, aby chronić silniki i pomóc producentom OEM, mechanikom oraz kierowcom osiągnąć docelowy poziom emisji. Turbosprężarka wykonuje ponad 150 000 obrotów na minutę i może osiągnąć temperaturę do 1 000 st.C. Opracowana naukowo formuła oleju Shell Helix 0W nie tylko gwarantuje utrzymanie niskiej temperatury silnika. Służy także jako smar do łożysk turbosprężarki, zapobiegając zatorom, które mogą prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki.

Nawet o 3 proc. niższe zużycie paliwa i zapobieganie LSPI

Ponadto formuła Shell Helix Ultra 0W o niskiej lepkości i niskim współczynniku tarcia pozwala zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 3 proc., ograniczając tym samym ślad węglowy. Korzystanie z gamy produktów pozwala zmniejszyć emisję CO2 aż o 70 kilogramów rocznie przy średnim rocznym przebiegu 14 500 km. Aby lepiej to zobrazować, jest to taka sama ilość, jaka powstaje po zaparzeniu 7 000 filiżanek kawy.

Zaostrzone wymogi sprawiają, że do nowych silników potrzeba bardzo konkretnych olejów, spełniających normy branżowe. Przedwczesny zapłon przy niskiej prędkości obrotowej silnika (LSPI) to anomalia wywoływana podwyższonym ciśnieniem w cylindrach, które często występuje w nowoczesnych silnikach w chwili wysokiego momentu obrotowego przy małej prędkości. Zapobieganie niekontrolowanemu przeskokowi iskry (LSPI) jest możliwe dzięki konkretnemu składowi oleju, a formuła Shell Helix Ultra 0W posiada niezbędne właściwości zapewniające zgodność z nowymi normami branżowymi.

– Unijne przepisy dotyczące emisji CO2 z pojazdów stanowią punkt zwrotny dla przemysłu motoryzacyjnego, czego dowodem jest nowa generacja nowoczesnych, wydajnych silników, zaprojektowanych z myślą o zużywaniu mniejszej ilości paliwa, a co za tym idzie, emitowaniu mniejszej ilości CO2. Niemal 70 proc. samochodów sprzedawanych w Europie jest wyposażone w silniki z turbodoładowaniem, co oznacza, że każdego roku miliony z nich są narażone na poważne awarie z powodu braku odpowiedniej konserwacji – komentuje dr Jens Sommer z Shell.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– KWIECIEŃ 2019 –
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.