Tym samym PKN Orlen wzmacnia działania w obszarze lekkiej atletyki kontynuując wyznaczony kierunek w marketingu sportowym. Marcin Lewandowski oraz Adam Kszczot obok Anity Włodarczyk, Tomasza Majewskiego oraz Piotra Małachowskigo wejdą w skład Grupy Sportowej Orlen, która od lat wiedzie prym i bije rekordy podczas międzynarodowych zawodów lekkoatletycznych.
– W działaniach marketingowych PKN Orlen koncentruje się zarówno na sponsoringu indywidualnym zawodników jak również całego ruchu lekkoatletycznego. Wspieramy ponadto lekkoatletyczne grupy młodzieżowe, co doskonale wpisuje się w długookresową strategię Koncernu polegającą na promocji młodych talentów. Sukces marketingowy osiągnięty dzięki wybitnym wynikom zawodników z Grupy Sportowej Orlen utwierdził nas w przekonaniu o słuszności kontynuowania i rozszerzania pola działań w oparciu o lekką atletykę. Liczymy, że kolejne sukcesy osiągane przez Marcina Lewandowskiego oraz Adama Kszczota przyczynią się do zwiększania rozpoznawalności naszych marek – powiedział Jacek Krawiec, Prezes Zarządu PKN Orlen.
PKN Orlen nieustannie poszerza obszar aktywności sponsoringowych oraz poszukuje nowych form komunikacji z rynkiem. Firma angażuje się w imprezy, które są szczególnie ważne dla Polaków ze względu na swoją rangę i charakter. PKN Orlen wspiera indywidualnie lekkoatletów osiągających wybitne sukcesy na arenie międzynarodowej, jest sponsorem Polskiego Związku Lekkoatletycznego i Ruchu Olimpijskiego. Ponadto, od lat Koncern jest obecny w sporcie motorowym jako dziedzinie najbliższej głównemu obszarowi działalności spółki. Najbardziej znanym przedsięwzięciami Koncernu w tym obszarze są Orlen Team i Verva Racing Team.