Orlen, DKV i euroShell liderami kart paliwowych

Udostępnij artykuł

Z badania wynika, że karty Orlen przeważają w dużych flotach aut osobowych, natomiast DKV Card stosowana jest przez blisko połowę polskich firm zajmujących się transportem ciężkim. Klienci DKV to w głównej mierze floty z pojazdami powyżej 7,5 tony z branży transportowej, obsługujące trasy międzynarodowe, a także parki samochodów osobowych tankujące diesla.

Wyliczenia przygotowane przez „Produkt+Markt” dotyczą nie tylko Polski, ale całej Europy. Wynika z nich, że z kart paliwowych najchętniej korzystają kraje Beneluksu, największe ilości diesla tankowane są w Wielkiej Brytanii, a przy wyborze emitenta kluczowe są cena i przejrzystość rozliczeń.

– Obserwujemy, że popularność kart jako metody rozliczania tankowań i opłat drogowych rośnie. Ostatnie analizy podają, że z kart tych korzysta 68% wszystkich firm flotowych w Europie – mówi Michał Bałakier, prezes DKV Euro Service Polska. Najwięcej spośród nich posiada parki powyżej 10 samochodów osobowych lub niewielkich ciężarowych. Rejony, w których ta metoda płatności jest najbardziej popularna to kraje Beneluksu oraz Hiszpania – tutaj w transporcie profesjonalnym odsetek utrzymuje się na poziomie ok. 90 proc. Najrzadziej z kart korzystają Czesi i Włosi, a w transporcie ciężkim – Francuzi, poruszający się w głównej mierze na terenie własnego kraju.

Licząc łącznie dla flot osobowych i ciężarowych, największym zainteresowaniem cieszą się karty euroShell. Natomiast w segmencie transportu profesjonalnego prym wiedzie DKV Card, obejmując 16 proc. rynku.
Największe natężenie przewozów krajowych i zagranicznych spośród analizowanych 11 krajów obserwujemy w Niemczech, Francji i Włoszech. Polska znajduje się na samym dole stawki – tylko 6 proc. ruchu międzynarodowego w tej części Europy odbywa się przez nasze terytorium.

Badanie rynku kart paliwowych w Europie ("Marktanteilserhebung 2009") wykonała na zlecenie DKV Euro Service niemiecka firma konsultingowa Produkt + Markt marketing research z siedzibą w Wallenhorst.
Analiza objęła następujące kraje: Danię, Holandię, Luksemburg, Niemcy, Francję, Włochy, Austrię, Polskę, Hiszpanię, Czechy i Wielką Brytanię. Przeprowadzono wywiady z 1800 firmami. Celem projektu była analiza wykorzystania kart paliwowych na europejskim rynku transportowym oraz popularność usług dodatkowych oferowanych przez operatorów kart.