Pierwszy z produktów to Platinum Moto 4T 10W-50. Jest to w pełni syntetyczny olej przeznaczony do smarowania czterosuwowych silników motocyklowych najnowszych konstrukcji, mocno obciążonych, a także do stosowania w motocyklowych skrzyniach biegów i przekładniach z mokrym sprzęgłem.
– Na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat konstrukcje silników stosowanych w motocyklach diametralnie się zmieniły. Przyśpieszają coraz szybciej, (np. Suzuki Hayabusa – 2,5 sek. od 0 do 100 km/h) przez co silniki muszą wytrzymać coraz większe obciążenia. Aby takie silniki sprostały wymaganiom od momentu uruchomienia rozrusznika aż do uzyskania maksymalnych obrotów, olej powinien zapewnić optymalne smarowanie – twierdzi Sebastian Żywczyk Kierownik Działu Motoryzacji Orlen Oil.
Przy doborze odpowiedniego oleju do swojego jednośladu należy bezwzględnie stosować się do zaleceń producentów określających klasę jakościową (np. JASO, API) i lepkościową oleju (SAE). Nie warto ryzykować pomyłki, dlatego w niepewnych sytuacjach najlepiej zasięgnąć opinii specjalisty.
Olej zapewnia doskonałą ochronę przy wykorzystaniu maksymalnej mocy silnika, dlatego można go stosować zarówno w codziennej eksploatacji, jak również w sportach wyczynowych. Jest to odpowiedni olej do motocykli czterosuwowych, takich jak Suzuki, Yamaha, Honda, Kawasaki, a także innych, w których producent zaleca stosowanie tej klasy oleju.
Kolejnym produktem dedykowanym do motocykli jest Platinum Moto 4T Semisynthetic 10W-40. To najwyższej jakości półsyntetyczny olej przeznaczony do najnowszych i wysoko obciążonych silników czterosuwowych. Zapewnia wysokie osiągi i stabilną pracę silnika oraz szybszą zmianę biegów przy zachowaniu doskonałej ochrony.
W ostatnich latach także skutery efektywnie podbijają rynek w Polsce. Sprzedaż tych jednośladów dynamicznie rośnie, a moda na ten środek lokomocji staje się coraz wyraźniejsza. Jednym z produktów przeznaczonych dla tej grupy odbiorców jest olej silnikowy Platinum Moto 2T. To olej przeznaczony do silników dwusuwowych nadający się idealnie do smarowania mieszankowego, jak również do smarowania oddzielnego. Gwarantuje perfekcyjną ochronę silnika zapewniając optymalne smarowanie.
– Świat jednośladów, podobnie jak cała motoryzacja będzie się nadal dynamicznie zmieniał. Konstruktorzy nieustannie pracują nad nowymi technologiami, a osiągi najnowszych maszyn są coraz bardziej imponujące. Technologie środków smarnych stosowanych w motocyklach także będą ewaluować i się zmieniać, tak aby sprostać ciągle rosnącym wymaganiom – reasumuje Sebastian Żywczyk.