Orlen potrzebuje 280 cystern do przewozu paliwa

Udostępnij artykuł

Preferowana pojemność każdej cysterny to minimum 50 m sześc. dla 280 sztuk, zaś dla 210 sztuk pojemność ta może wynosić 80 m sześc. Okres dzierżawy cystern wynosić ma od trzech do pięciu lat w zależności od warunków handlowych na polskim rynku.

Termin dostarczenia cystern upływa w styczeniu 2011 roku, a miejscem ich dostarczenia jest Płock.
Cysterna powinna być, lecz nie jest to warunek konieczny, przystosowana do
poruszania się w komunikacji międzynarodowej [RIV].

Wymagania techniczne jakie powinna spełniać cysterna to przede wszystkim przystosowana do przewozu olejów napędowych, ekotermu, benzyny, a także oleju opałowego ciężkiego (32 sztuki) – preferowany typ 406Ra, 406Rb i 401Ra. Dodatkowe wyposażenie w jakie powinna być wyposażona cysterna to: dla typu 401Ra (32 sztuki) – izolacja termiczna zbiornika oraz podgrzewacze wewnątrz zbiornika.

Bieżące utrzymanie cystern musi zapewnić dzierżawca, zaś fracht cystern do/z dzierżawy dzierżawca bądź wydzierżawiający, natomiast fracht cystern do rewizji dzierżawca, zaś wydzierżawiający z rewizji.

PKN Orlen jest jedną z największych korporacji przemysłu naftowego w Europie Środkowo-Wschodniej. Zajmuje się przerobem ropy naftowej na benzyny bezołowiowe, olej napędowy, olej opałowy, paliwo lotnicze, tworzywa sztuczne i wyroby petrochemiczne.

 

Opublikowano: 27.08.2010
Aktualizacja: 27.08.2010