Orlen przedstawił długofalową strategię rozwoju innowacji

Zaawansowane tworzywa i biopaliwa, systemy magazynowania energii, elektromobilność, zagospodarowanie poprodukcyjnego dwutlenku węgla i automatyzacja procesów produkcyjnych – to tylko niektóre z trzydziestu programów badawczych, które znalazły się w Strategicznej Agendzie Badawczej PKN Orlen. Koncern opracował dokument, definiujący strategiczne obszary inwestycji w innowacje, nowe technologie i modele biznesowe, kluczowe dla wzmocnienia pozycji konkurencyjnej w horyzoncie 2030+.

Strategiczna Agenda Badawcza (SAB) jest narzędziem, które uwzględniając długofalowe wyzwania związane z otoczeniem konkurencyjnym i legislacyjnym, przekłada cele strategii biznesowej PKN Orlen na konkretne obszary działań innowacyjnych i badawczo-rozwojowych.

– W perspektywie 2030 roku kluczem do utrzymania wysokiej marżowości z działalności podstawowej oraz skutecznej ekspansji na nowe obszary biznesowe, będzie gotowość koncernu do wdrożeń innowacji oraz nowych technologii. Innowacyjne technologie pomogą PKN Orlen w dostosowaniu produkcji do wymogów regulacyjnych stawianych koncernom paliwowym, petrochemicznym oraz energetycznym w Europie. Będą one także kluczowe dla sprostania rosnącym oczekiwaniom naszych klientów detalicznych jak hurtowych. Chcemy rozwijać oraz wdrażać innowacyjne technologie w naszej działalności operacyjnej w całym łańcuchu wartości. Dlatego w celu usystematyzowania i ukierunkowania naszych działań w zakresie badań, rozwoju oraz innowacji stworzyliśmy Strategiczną Agendę Badawczą PKN Orlen – powiedziała Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej.

Na podstawie wielopoziomowej analizy wyzwań i potrzeb wszystkich obszarów biznesowych Grupy Orlen zdefiniowano 11 kluczowych domen innowacji:

1. technologie procesowe w rafinerii i petrochemii
2. rozwój miksu produktów petrochemicznych
3. nowe generacje materiałów
4. rozwój obszaru nawozów
5. dostosowanie do regulacji
6. efektywna i niskoemisyjna energetyka
7. digitalizacja produkcji i łańcucha dostaw
8. nowoczesny klient i stacja przyszłości
9. nowe łańcuchy wartości
10. innowacyjna i bezpieczna cyfrowo organizacja
11. technologie poszukiwania i wydobycia węglowodorów

W ramach poszczególnych domen wyróżniono i nadano priorytety 30 programom badawczym, w ramach których będą realizowane projekty innowacyjne i badawczo-rozwojowe. Taka struktura umożliwi sprawne zarządzanie innowacjami i pozwoli na kompleksowy rozwój technologiczny wszystkich segmentów biznesowych Koncernu. Innowacje pozwolą również na wykorzystanie szansy związanej z tworzeniem nowych modeli biznesowych oraz transformacją wielu powiązanych z działalnością PKN Orlen gałęzi przemysłu, takich jak elektromobilność, recycling, e-commerce, logistyka. SAB silnie akcentuje również konieczność rozwoju i adaptacji technologii kształtujących dzisiejszą rzeczywistość: wykorzystanie potencjału sztucznej inteligencji, automatyzacja i BigData. Bardzo ważną rolę będzie odgrywał rozwój technologii umożliwiających spełnienie wymogów regulacyjnych i realizowania polityki pro-środowiskowej, np. w zakresie emisji gazów cieplarnianych.

– Strategiczna Agenda Badawcza PKN Orlen w sposób kompleksowy, zintegrowany, uwzględniając standardy i założenia Strategii Grupy, komunikuje cele dla innowacji i rozwoju nowych technologii przez nasz Koncern. Dzięki SAB pragniemy przyspieszyć budowę ekosystemu innowacji wokół PKN Orlen, wzmocnić dialog ze środowiskiem uczelni, instytutów naukowo-badawczych, wynalazców i innowatorów, akceleratorów i startupów technologicznych, a także producentów i dostawców innowacyjnych technologii – powiedziała Patrycja Panasiuk, dyrektor biura innowacji PKN Orlen.

STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.