W ramach najnowszej ogólnopolskiej kampanii wizerunkowej emitowane są spoty i reklamy koncentrujące się na zaletach małych reaktorów jądrowych SMR – innowacyjnej technologii, w którą Orlen zamierza inwestować.
Kampania Orlenu „Mały atom, wielka sprawa”, ma pokazać koncern jako firmę, która jest w stanie zapewnić dostawy ciepła i energii elektrycznej produkowanych w sposób przyjazny dla klimatu.
Orlen, jako pierwszy koncern w naszym regionie, ogłosił plan osiągnięcia neutralności emisyjnej do 2050 roku. Aby zrealizować swoje strategiczne cele, firma zdecydowała się zainwestować w małe reaktory jądrowe (small modular reactors, SMR). To technologia, która umożliwia stabilną produkcję zeroemisyjnej i taniej energii. Spot kampanii koncentruje się na zaletach SMR – niewielkich rozmiarach, bezpieczeństwie technicznym i możliwości produkcji dużej ilości energii.
Czym jest SMR?
Pojedynczy SMR zajmuje tyle miejsca, co boisko piłkarskie, ale jest w stanie dostarczyć elektryczność i ciepło potrzebne miastu, w którym mieszka 150 tysięcy osób. Jednocześnie produkcja tej energii nie powoduje emisji dwutlenku węgla. Oznacza to, że pojedynczy reaktor SMR w ciągu 60 lat pracy pozwala uniknąć 175 mln ton emisji CO₂, które zostałyby wyemitowane do atmosfery przez konwencjonalną elektrownię. Ogromną zaletą nowej technologii jest również bezpieczeństwo. SMR wyposażone są w tzw. pasywne systemy bezpieczeństwa, które zapewniają chłodzenie reaktora nawet w przypadku braku zasilania zewnętrznego. Wykorzystują one powszechne i niezawodne prawa fizyki, np. grawitację lub różnicę ciśnień. Sam reaktor znajduje się głęboko, bo 35 metrów pod ziemią.
Kiedy pierwsza elektrownia?
Za inwestycje w SMR odpowiada spółka Orlen Synthos Green Energy. Partnerem technologicznym jest amerykański koncern GE Hitachi, który opracował najbardziej zaawansowany model SMR o nazwie BWRX-300. Pierwsza elektrownia wyposażona w ten reaktor zostanie uruchomiona w Polsce w 2029 r.
Kampania promująca SMR potrwa do 23 czerwca i będzie realizowana w telewizji, Internecie, kinie, radiu, na outdoorze i w prasie. Koncept kreatywny kampanii stworzyła agencja reklamowa Grey. Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Sigma Bis.
źródło: PKN Orlen
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.