– Przeważającą część naszej sieci będą stanowić stacje własne, ale franczyza będzie oczywiście nadal rozwijana – dodaje.
Aktualnie mamy 1333 stacje własne oraz 346 stacji franczyzowych. Wśród nich 948 obiektów działa w segmencie Premium pod marką Orlen, a 436 stacji w segmencie ekonomicznym pod marką Bliska. Jak widać, w porównaniu z końcem ubiegłego roku liczba naszych stacji w Polsce wzrosła, i to zarówno w segmencie Premium, jak i ekonomicznym. (dane z dnia 31.12.2009: stacje własne 1330, stacje franczyzowe: 336; segment Premium 940, segment ekonomiczny 424).
Dodatkowo mamy 295 stacji działających nadal w tzw. „brandzie uproszczonym” lub pod marką Petrochemia Płock. Część z tych stacji zostanie wkrótce zmodernizowana. Właścicielom stacji pracujących pod marką Petrochemii Płock, będziemy przedstawiać oferty kontynuacji współpracy na nieco innych zasadach, korzystniejszych dla obu stron.
Po kilku latach intensywnych inwestycji w sieć Orlen i Bliska, przyszedł czas na optymalizowanie wydatków. Dlatego w perspektywie kilku najbliższych lat będziemy skupiać się na modernizacji stacji istniejących, a nowe stacje budować głównie przy autostradach.
Koncepcja prowadzenia sprzedaży w dwóch segmentach – premium i ekonomicznym – jest rozwiązaniem sprawdzonym w wielu branżach. Klienci mają różne preferencje. Jedni chcą najwyższej jakości i np. atrakcyjnych programów lojalnościowych, dla innych ważna jest przede wszystkim cena. Aby zadowolić wszystkich trzeba przygotować różne oferty i inaczej je komunikować. Będziemy kontynuować tę strategię i docierać do wszystkich grup klienckich.
Przeważającą część naszej sieci będą stanowić stacje własne, ale franczyza będzie oczywiście nadal rozwijana. Ci właściciele stacji, którzy chcą korzystać z atrybutów oferowanych przez marki Orlen i Bliska i uzyskiwać m.in. dostęp do największej w Polsce grupy klientów flotowych otrzymają od nas atrakcyjne oferty współpracy – mówi Marek Podstawa.