Orlen: Wzrost sprzedaży detalicznej o 16 proc.

Udostępnij artykuł

W okresie od kwietnia do czerwca 2010 roku PKN Orlen sprzedał 1 785 tys. ton paliw. To o 5 proc, czyli 92 tys. ton więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

– PKN Orlen zanotował zwiększenie wolumenu sprzedaży detalicznej głównie na rynku polskim i niemieckim przy niższych wolumenach w Czechach i na Litwie – poinformował płocki koncern w szacunkach. – Jednak rosnące ceny paliw spowodowały obniżenie jednostkowych marż paliwowych – podano w opracowaniu.

Ponadto płockiej rafinerii w ostatnim okresie sprzyjały warunki makroekonomiczne. – Modelowa marża rafineryjna i dyferencjał URAL/Brent wzrosły łącznie o 1,0 USD/bbl (r/r), natomiast modelowa marża petrochemiczna wzrosła o 234 EUR/t tj. 48 proc. (r/r) i wyniosła 721 EUR/t – poinformował zarząd PKN Orlen.

Przerób ropy w PKN Orlen w 2 kwartale 2010 roku wzrósł o 11 proc. (kw/kw) oraz 5 proc. (r/r) osiągając poziom 6,9 mln t. Rafineria w Płocku kontynuowała pracę przy pełnym wykorzystaniu mocy produkcyjnych. Poprawa warunków rynkowych oraz brak postojów remontowych, które występowały w drugim kwartale 2009 roku pozwoliły na zwiększenie przerobu ropy naftowej w Unipetrol o 28 proc. (r/r) i w Orlen Lietuva o 10 proc. (r/r).

Zwiększona dostępność instalacji produkcyjnych w rafineriach Grupy pozwoliła na poprawę wskaźnika uzysku paliw o 1 do 2 p.p. w porównaniu do drugiego kwartału roku 2009.