Budowa rurociągu produktowego Boronów – Trzebinia to odpowiedź na zapotrzebowanie klientów PERN. Ta forma logistyki paliw jest najtańszą i najbardziej ekologiczną formą ich dystrybucji. Ilość paliwa dostarczana przez tę magistralę odpowiada 90 cysternom kolejowym i ponad 150 autocysternom dziennie.
Rurociąg paliwowy Boronów – Trzebinia jest jedną ze strategicznych inwestycji realizowanych przez PERN i stanowi istotny element bezpieczeństwa energetycznego Polski. Dzięki niemu zwiększy się zasięg transportu rurociągowego aż o 97 km, a paliwa dotrą szybciej i bezpieczniej na Śląsk. Budowa rurociągu została uwzględniona w „Polityce energetycznej Polski do 2040 r.” oraz „Programie dla Śląska”. Projekt powstaje zaś w oparciu o ustawę o przygotowaniu i realizacji strategicznych inwestycji w sektorze naftowym.
– Konsekwentne działania rządu Prawa i Sprawiedliwości doprowadziły do zwiększenia bezpieczeństwa energetycznego Polski. PERN jako spółka należąca do infrastruktury energetycznej skutecznie i konsekwentnie prowadzi działania inwestycyjne, mimo utrudnień wynikających z pandemii koronawirusa. Dzisiaj, rozpoczynając budowę rurociągu produktowego Boronów -Trzebinia PERN robi kolejny krok ku osiągnięciu pełnej elastyczności w zakresie logistyki paliwowej – podkreślił Piotr Naimski, pełnomocnik rządu ds. Strategicznej Infrastruktury Energetycznej.
Ważna inwestycja dla południowej Polski
Celem budowy rurociągu jest poprawa bezpieczeństwa zaopatrzenia południa Polski w paliwa poprzez zwiększenie zasięgu transportu rurociągowego. Rurociąg będzie przebiegał przez tereny 11 miast i gmin Województwa Śląskiego i Małopolskiego. Inwestycja stanowi przedłużenie istniejącego układu rurociągów produktowych Płock – Koluszki – Boronów w kierunku rafinerii w Trzebini. Realizacja projektu pozwoli na odpowiednie zaopatrywanie południa Polski w paliwa ciekłe.
– Rozpoczęcie budowy rurociągu paliwowego Boronów-Trzebinia to ważny moment dla PERN, to kolejny projekt realizowany w ramach naszego flagowego programu Megainwestycji. W ciągu ostatnich 12 miesięcy oddaliśmy ponad 500 tys. m sześc. pojemności magazynowych na ropę i ponad 200 tys. m sześc. na paliwa. Komplementarną inwestycją jest właśnie budowa rurociągu Boronów-Trzebinia, którego celem jest poprawa bezpieczeństwa zaopatrzenia Województwa Małopolskiego i Śląskiego w paliwa, czyli regionów o bardzo wysokiej konsumpcji paliw – powiedział Igor Wasilewski, prezes PERN.
STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– KWIECIEŃ-MAJ 2021 –
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.