PKN Orlen wspiera rodzimy biznes

Udostępnij artykuł
PKN Orlen stawia na patriotyzm gospodarczy zacieśniając współpracę z polskimi dostawcami. Już większość dostępnych na stacjach produktów ma krajowe pochodzenie.

W ten sposób spółka realnie przyczynia się do rozwoju polskiej gospodarki i odpowiada na oczekiwania swoich klientów, którzy coraz chętniej sięgają po rodzime wyroby. Podczas tegorocznego Forum Ekonomicznego w Krynicy Zdrój, przedstawiciele zarządu PKN Orlen wraz z polskimi dostawcami na stacje paliw koncernu, wskazywali na obustronne korzyści takiej współpracy.

– Dotrzymujemy słowa. Już rok temu, podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy zadeklarowaliśmy, że na stacjach PKN Orlen będzie coraz więcej polskich produktów. Zrealizowaliśmy tę obietnicę. Dziś artykuły krajowych dostawców stanowią już ponad 85 proc. wszystkich oferowanych przez nas produktów. To potwierdza, że choć działamy i myślimy globalnie, nie tracimy z oczu nowocześnie rozumianego patriotyzmu gospodarczego. Wspierając krajowe, często lokalne przedsiębiorstwa, wzmacniamy naszą gospodarkę, a na jej wzroście korzystają wszyscy, również nasza spółka – podkreślił Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.

Współpraca z firmami, które swój biznes opierają na polskich produktach, została poprzedzona wnikliwą analizą rynku. Z badań instytutu Kantar wynika, że blisko 90 proc. osób, w tym kierowców, chętniej kupuje dany produkt wiedząc, że ma krajowe pochodzenie. Aż 80 proc. respondentów uważa polskie produkty za lepsze i bardziej ekologiczne, a niemal tyle samo twierdzi, że aktywną rolę we wsparciu drobnej przedsiębiorczości w Polsce powinny odgrywać duże, narodowe koncerny. Tak jednoznaczne postawy konsumenckie sprawiły, że na stacjach PKN Orlen pojawiło się więcej polskich produktów, np. owocowe soki tłoczone O!, czy woda źródlana O!

Przykładem wsparcia przez PKN Orlen rodzimej przedsiębiorczości, a jednocześnie rozwoju biznesu jest akcja z 2018 r. „Pij polskie soki”, wzbogacająca ofertę stacji paliw o soki tłoczone z owoców z polskich sadów. W ten sposób spółka pomogła polskim sadownikom w walce z rekordowym urodzajem. Akcja wzmocniła również działania biznesowe koncernu, ponieważ spotkała się z pozytywnym odbiorem ze strony klientów stacji.

W ramach współpracy z polskimi dostawcami PKN Orlen wprowadził wiele nowości, m.in. słodycze regionalne, kanapki, czy przekąski owocowe i warzywne. Nieustannie pracuje też nad poszerzaniem i ulepszaniem oferty, w tym gastronomicznej, zwiększając jej dostępność. Wdrażane są także nowe receptury dla oferowanej żywności. Spółka posiada kilkadziesiąt własnych receptur przygotowywania kawy oraz potraw. Wśród nich znajdują się wprowadzone w ubiegłym roku i zyskujące coraz większe uznanie klientów produkty wegetariańskie i wegańskie.

STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA – RAPORT 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 04.09.2019
Aktualizacja: 04.09.2019