Polacy pokochali kawy ready to drink

Udostępnij artykuł

Potencjał jest ogromny, to rozpędzony pociąg TGV z dwucyfrową dynamiką wzrostu od 5 lat – mówi regional commercial manager Arla Foods Roman Jawczak.

starbucks kawa ready to drink

Jakie są najważniejsze trendy zakupowe jeżeli chodzi o kawy ready to drink – na co konsumenci zwracają uwagę przy ich zakupie, jakie znaczenie mają tu nowości, formy podania, skład?

Większość konsumentów delektuje się schłodzonymi napojami kawowymi dla przyjemności, chłodnego orzeźwienia, traktując je jako swoisty codzienny rytuał. Inną, rosnącą grupą użytkowników to wielbiciele deserów, dla tej grupy głównym powodem jest chęć słodkiej zachcianki, nagrodzenia siebie. Ostatnim segmentem konsumenckim to fani kofeiny i poszukujący energii, zdrowszej alternatywy do napojów energetyzujących. Szeroka oferta napojów Starbucks adresuje wszystkie wspomniane potrzeby.

Dużo mówi się także o trendach wegańskich czy prozdrowotnych (w tym o produktach bezcukrowych czy z obniżoną jego zawartością). Na ile są one widoczne w kawach ready to drink i czy będą się rozwijać?

Napoje kawowe na bazie roślin, bez dodatku cukru, bez laktozy mają stabilną grupę konsumentów, którzy regularnie je kupują i stanowią istotny segment o dużym poziomie lojalności. Przewidujemy, że dalej będą się rozwijać. Napoje Starbucks mają pięć takich produktów, przykładowo Starbucks Doubleshot No Added Sugar 200ml lub Starbucks Almond Ice Coffee 220ml.

Czy dopuszcza Pan poszerzanie tej kategorii o innowacje/nieoczywiste połączenia? Jeżeli tak to jakie?

Napoje Starbucks jako lider kategorii jest odpowiedzialny za jej rozwój. Pracujemy nad nowościami, także nieoczywistymi połączeniami ale na obecnym etapie szczegóły musza pozostać owiane tajemnica.

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– LISTOPAD-GRUDZIEŃ 2022 –
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Stacja Benzynowa & Convenience Store

Obecna sytuacja gospodarczo-ekonomiczna: rosnąca inflacja, podwyżki cen produktów, prądu oraz gazu nie napawa optymizmem. Konsumentów stać na mniej i na coraz mniej mogą sobie pozwolić. Czy w związku z tym Pana zdaniem wpłynie to na sprzedaż kaw ready to drink?

Obserwujemy delikatne spowolnienie, ale pomimo trudnej sytuacji makroekonomicznej dynamika kategorii kształtuje się na poziomie dwucyfrowym w ujęciu ilościowym. Kategoria z roku na rok zyskuje nowych fanów.

Jak obecnie wygląda kawowe portfolio Starbucks i jakie są plany jego rozbudowy w przyszłości?


W asortymencie napojów Starbucks znajduje się 26 produktów. Mariaż unikalnych smaków, formatów, wartości dodanych, to zdecydowanie najszersza oferta na rynku adresująca niemalże pełne spektrum potrzeb konsumenckich, a to wciąż nie koniec..

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.