Power to drive na 90 proc. stacji Shell

Udostępnij artykuł

Ogólne założenie konceptu to zaproponowanie klientom prostej, szybkiej przekąski łatwej do zjedzenia w drodze. W ofercie znajdzie się asortyment hot-dogów, kanapek i napoi. – Cały czas pracujemy nad rozszerzaniem oferty asortymentu – podkreśla Gawroński. Koncept ma wykorzystywać ogólnodostępną strefę kasową. Ma być miejscem, które nie wymaga od naszego klienta niepotrzebnego tracenia cennych minut w drodze… Na stacji będzie też stolik i krzesła, jeśli ktoś zechce zjeść na miejscu – dodaje Marek Gawroński.

Autorem oprawy jest agencja Albert Lumberjacker, która stworzyła nazwę sieci, hasło, logotyp oraz wizualizację całego konceptu. Hasło promujące, które pojawi się na banerach przy stacjach Shella brzmi "Kieruj się smakiem".

Największe sieci gastronomiczne obecne na lub przy stacjach paliw to: należące do PKN Orlen Stop Cafe i Stop Cafe Bistro, . Wild Bean Cafe (prowadzone przez BP), McDonald’s, Leśne Runo i Autogrill. Do otwarcia pierwszych restauracji przy stacjach paliw przygotowuje się również sieć barów kanapkowych Subway.

Na koniec pierwszego kwartału Shell dysponował w Polsce siecią 384 stacji paliw. Pod względem liczby stacji jest on na drugim miejscu wśród zagranicznych koncernów obecnych na naszym rynku. Pierwszą opzycję zajmuje BP, który na koniec pierwszego kwartału miał sieć licząca 386 stacji.

W Polsce na koniec pierwszego kwartału funkcjonowało 6 710 stacji paliw, z czego blisko połowa – ok. 3 250 należało do niezależnych operatorów, a 501 należało do niezależnych sieci. Stacje koncernowe stanowią 3 325, z czego koncerny krajowe posiadały 1992 stacji, a zagraniczne 1 333 obiektów.

Największym operatorem stacji działającym na polskim rynku jest PKN Orlen – koncern posiadał na koniec I kwartału 2010 roku 1679 obiektów, z czego 436 działało pod logo Bliska.