Prezes Amic: jesteśmy gotowi na franczyzę

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS] Firma Amic Energy do tej pory zarządzała w Polsce siecią 116 stacji własnych. Jednak za sprawą uruchomienia w czerwcu 2021 oferty franczyzowej sieć w Polsce może zacząć rosnąć. O planach współpracy z franczyzobiorcami opowiada redakcji „Stacja Benzynowa & Convenience Store” oraz portalu petrolnet.pl Krzysztof Strzelecki, prezes Amic Energy w Polsce.
Rozmawiał Edwin Kaniuk
Ponad dwa lata temu marka Amic Polska na dobre zastąpiła markę Lukoil w Polsce. Czy wprowadzając na polski rynek nowy brand budowali go Państwo z myślą o uruchomieniu w przyszłości oferty franczyzowej?

Oczywiście, mieliśmy w planach uruchomienie franczyzy. Na rynku stacji paliw byliśmy jedyną siecią, która ma w swoim portfolio tylko stacje własne. Musieliśmy się jednak do tego przygotować. Chcieliśmy najpierw zaistnieć z nową marką, pokazać przyszłym partnerom, jak szybko i sprawnie działamy, w jak szybkim tempie zbudowaliśmy na rynku nowy brand. Teraz jesteśmy gotowi, aby stworzony przez nas koncept przekazać w ręce franczyzobiorcom.

Co wyróżni ofertę franczyzową sieci Amic na rynku zdominowanym przez globalne sieci oraz mniejszych operatorów, którzy bardzo aktywnie zabiegają o nowych partnerów?

Amic Energy w Polsce to zespół osób z wieloletnim doświadczeniem w branży paliwowej. Wierzymy, że oferta, którą stworzyliśmy dzięki tym doświadczeniom będzie idealnie skrojona pod oczekiwania właścicieli stacji paliw. Nowoczesny koncept sklepowy, kawowy oraz gastronomiczny to nasza duma. Wiemy, że jesteśmy dobrze postrzegani na rynku, a nasz rebranding udowodnił, że jesteśmy prężnie działającą organizacją, która szybko reaguje na zmiany zachodzące w branży. Mamy dużą swobodę działania w Polsce, jesteśmy w stanie elastycznie i indywidualnie podchodzić do partnerów biznesowych. Opracowaliśmy procedury i procesy wewnętrzne, podręczniki postępowania, systemy szkoleń. Będziemy poszukiwać partnerów, którzy, tak jak my otwarci są na zmiany, a jednocześnie obdarzą nas zaufaniem pozwalającym na budowanie wspólnej przyszłości biznesowej. 

Jak duży zespół będzie odpowiedzialny za współpracę z placówkami partnerskimi?

Na razie za projekt odpowiedzialny jest Business Manager DOFO, a wszystkie działania przypisane są do osób, które odpowiadają za obszary biznesowe dla stacji własnych. Jak będzie wyglądał zespół DOFO w ciągu najbliższych miesięcy w dużej mierze zależy od tempa rozwoju franczyzy.

Na jakie wsparcie sieci będą mogli liczyć franczyzobiorcy?

Będziemy partycypować w kosztach inwestycji. Pokryjemy dużą część kosztów związanych z adaptacją stacji partnerów. Opracujemy wizualizację, dobierzemy odpowiednie wyposażenie stacji, zadbamy o marketing i reklamę oraz doradztwo na każdym etapie współpracy. Właśnie zakończyliśmy wdrożenie programu szkoleniowego na platformie online – Akademia Amic, które wkrótce będzie również dostępne dla naszych franczyzobiorców.

Franczyzobiorcy będą mogli korzystać z naszych warunków zakupowych oraz pełnego doradztwa w zakresie doboru asortymentu. No i oczywiście uczestnictwo w naszym programie lojalnościowym Driver Club, który cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem klientów.

Kiedy pierwsi partnerzy zmienią szyldy swoich stacji na barwy Amic Energy? 

Nasz plan zakłada, że pierwsza stacja franczyzowa w barwach Amic Energy pojawi się na rynku jeszcze w roku 2021, zaledwie po pół roku od powstania projektu. To ambitne zadanie, ale tak właśnie działamy i chcemy zarażać naszą energią i prężnym działaniem przyszłych partnerów biznesowych.

Dziękuję za rozmowę.

Wywiad został opublikowany na łamach magazynu STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE (numer czerwiec-lipiec 2021)

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– CZERWIEC-LIPIEC 2021 
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 05.08.2021
Aktualizacja: 05.08.2021