[TYLKO U NAS]
Grupa Muszkieterów jest obecna w Polsce już ponad 25 lat, ale sama koncepcja Grupy powstała jeszcze w latach 70-tych we Francji i tam sprzedaż paliw przy marketach była czymś oczywistym praktycznie od początku. Mając sprawdzony i dobrze funkcjonujący model francuski dołączenie działalności paliwowej przyszło nam więc w Polsce w sposób naturalny, jako możliwość dywersyfikacji oferowanych usług – mówi Maciej Ćwikliński, prezes Intermarché w Polsce.
2023 – jaki był to rok dla Grupy Muszkieterów? 10 mld zł obrotu w ubiegłym roku to chyba bardzo dobry wynik?
Przekroczenie progu 10 mld zł obrotu w ubiegłym roku jest dla Grupy Muszkieterów ważnym i symbolicznym momentem, na tym jednak nie poprzestajemy. Nasze plany na 2024 i kolejne lata są bardzo ambitne, ale wszyscy – zarówno przedsiębiorcy, jak i pracownicy, jesteśmy zdeterminowani, by założone cele rozwojowe zrealizować.
Czy jest Pan zadowolony z szybkości rozwoju, osiąganych wyników i kierunku, w którym zmierza firma?
Łączny obrót zrealizowany przez Intermarché wraz ze stacjami paliw w roku 2023 wyniósł 6,5 mld zł. Sieć odnotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży i dobrą rentowność centrali zakupowej oraz sklepów Intermarché. Nasz niezależny model współpracy sprawdził się w trudnych warunkach. Wiele działań, których celem było podnoszenie poziomu sprzedaży wypłynęło z inicjatywy właścicieli sklepów. Z kolei centrala zakupowa dąży do tego, aby zapewnić przedsiębiorcom i ich klientom odpowiednią ofertę oraz wysoką jakość produktów. Wszystkie działania sprowadzają się do powrotu Intermarché na ścieżkę rozwoju, po zakończonej z sukcesem transformacji. W tym roku naszym celem jest otwarcie 10 nowych placówek i wierzymy, że uda nam się to osiągnąć.
Takie marki jak Intermarché i Bricomarché są dobrze znane wielu osobom. A skąd wziął się pomysł, aby przy marketach budować własne stacje paliw?
Grupa Muszkieterów jest obecna w Polsce już ponad 25 lat, ale sama koncepcja Grupy powstała jeszcze w latach 70-tych we Francji i tam sprzedaż paliw przy marketach była czymś oczywistym praktycznie od początku. Mając sprawdzony i dobrze funkcjonujący model francuski dołączenie działalności paliwowej przyszło nam więc w Polsce w sposób naturalny, jako możliwość dywersyfikacji oferowanych usług. I to się sprawdziło. Pierwszą stację uruchomiliśmy już w 2002 roku. Stworzyliśmy unikalne rozwiązanie – markety i stacje paliw w jednym miejscu. Działalność stacji daje lokalnym przedsiębiorcom poprawę płynności finansowej biznesów, które prowadzą, możliwość generowania dodatkowego dochodu oraz komplementarną usługę dla podstawowej działalności, jaką są supermarkety. Dla klientów natomiast to znaczne ułatwienie logistyczne i przede wszystkim oszczędność czasu.
Jako Grupa jesteście właścicielem największej sieci przymarketowych stacji paliw – jakie macie plany związane z rozwojem tego segmentu Waszej działalności?
Jesteśmy jedyną siecią stacji przy sklepach wielkopowierzchniowych, która rozwija się organicznie. Jako lider segmentu przymarketowych stacji paliw robimy wszystko, by tę pozycję utrzymać. W kolejnych latach planujemy…*
* zachęcamy do przeczytania całej rozmowy z Maciejem Ćwiklińskim, prezesem Intermarché w Polsce
Stacja Benzynowa & Convenience Store
>> kliknij, aby zapoznać się z BEZPŁATNYM pełnym wydaniem <<
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.