[SPECJALNIE DLA NAS]
Wydarzenia ostatnich 12 miesięcy zarówno w skali globalnej, jak i lokalnie, przyniosły sporo niepewności. Mam jednak poczucie, że jako MOL, zdołaliśmy zbudować na tyle odporny model biznesowy, pokrywający szeroko cały łańcuch wartości, że potrafimy bardzo sprawnie funkcjonować nawet w warunkach ciągłych, trudnych do przewidzenia wyzwań i presji ze strony czynników zewnętrznych – pisze specjalnie dla nas prezes zarządu MOL Polska Richard Austen.

Miniony rok był drugim rokiem działalności MOL Polska na rynku detalicznym i w tym czasie skupialiśmy się przede wszystkim na budowaniu widoczności naszej marki na stacjach w całym kraju. Poczyniliśmy znaczące inwestycje, dostosowując nasze stacje do standardów Grupy MOL. Konsekwentnie wzmacnialiśmy też naszą pozycję jako atrakcyjny, godny zaufania partner dla przedsiębiorców zarządzających stacjami franczyzowymi.
Zmienia się tradycyjny model stacji paliw
W sektorze detalicznej sprzedaży paliw, w którym działa MOL Polska, największym wyzwaniem pozostaje zmiana tradycyjnego modelu stacji paliw, który nieuchronnie odchodzi w przeszłość. Spodziewam się, że ten trend będzie się nasilał w kolejnym roku. Obecnie, stacje stają się raczej wielobranżowymi centrami obsługi podróżnych i właśnie w tym kierunku rozwijamy ofertę MOL. Stale zwiększamy też udział oferty pozapaliwowej w całości sprzedaży. Dla większości konsumentów podstawowym powodem wizyty na stacji wciąż pozostaje uzupełnianie paliwa, jednak coraz więcej osób, na przykład na stacjach przy drogach szybkiego ruchu, poszukuje bogatej oferty gastronomicznej. To na tym polu spodziewam się wytężonej konkurencji, stąd też stale inwestujemy w rozwój autorskiego konceptu Fresh Corner, który również w Polsce powstaje na rosnącej liczbie naszych stacji.
Rozwój aplikacji mobilnej
Jednym z naszych najważniejszych, innowacyjnych projektów jest, skierowany również do polskich kierowców, program lojalnościowy MOL Move, wielokrotnie wyróżniany międzynarodowymi nagrodami. Nasze doświadczenia z sześciu europejskich rynków, na których zaprezentowano program dowodzą, że aplikacja lojalnościowa poprawia doświadczenia klientów i wyraźnie wzmacnia ich zaangażowanie. W Polsce, MOL Move osiągnął imponujące wyniki, notując ponad milion zarejestrowanych użytkowników w pół roku od debiutu.
Mamy świadomość, że większość kierowców wciąż wybiera stacje ze względu na jakość oferowanych przez nie paliw, dlatego stale monitorujemy i rozwijamy ofertę naszych paliw, aby zapewnić ich najwyższe parametry. Szczególnie paliwa premium EVO Plus muszą spełniać najwyższe standardy, zapewniając doskonałe właściwości czyszczące silnik i zapewniające właściwe parametry jego pracy.
źródło:MOL
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.