[TYLKO U NAS – RAPORT 2023] Ostatni rok był dla Shell bardzo pracowity. W tym okresie otworzyliśmy 25 nowych stacji w Polsce, z czego w samym grudniu r. aż 8 nowych lokalizacji. Każde otwarcie nowego obiektu lub modernizacja istniejącego jest dla nas ważnym wydarzeniem, ponieważ często społeczność lokalna i kierowcy oczekują tych stacji, a naszym zadaniem jest reagowanie na ich potrzeby – mówi prezeska zarządu Shell Mobility, członkini zarządu Shell Polska Monika Kielak-Łokietek.
Widzimy też, że nowe stacje paliw w Polsce cały czas są potrzebne, ponieważ rozwija się infrastruktura drogowa i powstają nowe trasy. W tym roku planujemy poszerzyć naszą sieć o ponad 30 stacji, dlatego nasi klienci mogą być pewni, że z miesiąca na miesiąc na mapie Polski będą się pojawiać kolejne punkty Shell. Wszędzie tam, gdzie funkcjonujemy, naszym nadrzędnym celem jest jakość. Potwierdzają to liczne nagrody i wyróżnienia, które Shell otrzymał w ostatnich miesiącach. Nasze paliwa Shell FuelSave i Shell V-Power, w tym roku już po raz 6 z rzędu, otrzymały złoty Laur Klienta, co czyni nas liderem na rynku pod względem jakości paliw. Po raz 13-sty z rzędu otrzymaliśmy również zaszczytny tytuł Gwiazda Jakości Obsługi.
Chciałam zwrócić uwagę, że ostatni rok był w dużym zakresie poświęcony ofercie pozapaliwowej. Historycznym momentem było otwarcie pierwszej kawiarni Shell Café na ul. Karolkowej w Warszawie czy pilotażowe wprowadzenie kaw speciality na stacje paliw. Tym samym rozwijamy nasz koncept kawiarniano-gastronomiczny Shell Café i budujemy kulturę konsumpcji wysokiej jakości kawy na stacjach paliw. Przykładem są również organizowane przez nas w tym roku Mistrzostwa Baristów Shell Café Cup, w których wyłoniliśmy TOP 3 i TOP10 najlepszych baristów i kultywujemy pasje do kawy wśród naszych pracowników. Nasza oferta pozapaliwowa też jest doceniana, o czym świadczą nagrody – złoty Laur Klienta 2023 w kategorii „sklepy convenience przy stacjach benzynowych” czy złoty Laur Klienta 2022 w kategorii „jakość obsługi w konceptach gastronomicznych na stacji paliw”.
W ostatnich miesiącach głównymi wyzwaniami, które wciąż są aktualne i pozostają na przyszłorocznej agendzie to bezpieczeństwo energetyczne i zielona transformacja. Transformacja energetyczna to kluczowe wyzwanie obecnych czasów, a dla jej skutecznej realizacji potrzebujemy wykwalifikowanych pracowników w tym obszarze. Dlatego Shell wspólnie z Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie stworzył nowy kierunek dwusemestralnych studiów podyplomowych z zakresu zrównoważonej energetyki.
RAPORT 2023 – STACJE PALIW – SPRZEDAŻ DETALICZNA
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
LNG
W odpowiedzi na rosnące wymagania dotyczące redukcji emisji, wiele firm zaczyna zwracać uwagę na skroplony gaz ziemny (LNG) jako alternatywny sposób napędzania transportu drogowego. W Polsce rozwój infrastruktury związanej z LNG również nabiera tempa. Obecnie przejście na niskoemisyjne paliwa, takie jak elektryka czy wodór, wciąż jest trudne, zwłaszcza w transporcie ciężkim. Dlatego już w tej chwili technologia LNG w transporcie jest korzystnym i dostępnym rozwiązaniem przejściowym.
Obecnie mamy już sieć sześciu stacji Shell LNG i w trakcie budowy jest kolejna stacja w Gliwicach. Planujemy otwarcie łącznie kilkunastu punktów tankowania LNG w kraju.
Widzimy, że jest coraz większe zainteresowanie naszymi stacjami, dlatego wprowadziliśmy również specjalną kartę Shell LNG Card, która pozwala bezpiecznie, wygodnie i bezgotówkowo realizować opłaty za ciężarówki napędzane skroplonym gazem ziemnym. Shell LNG Card uprawnia do korzystania zarówno z europejskiej sieci 65-ciu stacji własnych, jak i z punktów partnerskich. Obecnie jest to łącznie ponad 180 lokalizacji w całej Europie.
Elektromobilność i kompensacja emisji CO2
Rynek elektromobilności w Polsce rośnie dynamicznie: widzimy, że punkty ładowania pojawiają się nie tylko na stacjach paliw, ale też przy centrach handlowych czy restauracjach. Shell od kilku lat prowadzi aktywne działania na rzecz wdrażania i promowania elektromobilności i we własnym zakresie zmniejsza emisyjność swojej floty, sukcesywnie wymienia ją na elektryczną i mieszaną. Inwestycje w ten obszar to jedna z dróg przybliżających nas do spełnienia naszego celu, aby do 2050 roku lub wcześniej stać się biznesem energetycznym o zerowej emisji netto.
Aktualnie firma dysponuje 28 ładowarkami IONITY na swoich stacjach o mocy do 350 kW (po 4 ładowarki na 4 stacjach, po 2 na 6 stacjach z możliwością aktualizacji do 4 na każdej z nich). W 2022 na stacjach Shell pojawiło się 10 superszybkich ładowarek o mocy do 350 kW, a w 2023 – 8. Strategia marki zakłada także równoległy rozwój tzw. destination point, czyli ładowarek o mniejszej mocy tam, gdzie klienci spędzają więcej czasu i mogą sobie pozwolić na nieco dłuższe ładowanie np. w restauracjach czy w centrach handlowych. Firma ma wybranych już ponad 100 lokalizacji w Polsce, w których planuje zainstalować ładowarki o mocy ponad 150 kW, w wybranych lokalizacjach będą to ładowarki o mocy 350 kW. Zainstalowanie punktów EV przy centrach handlowych ma wiele korzyści a stacje ładowania w dostępnych miejscach takich jak restauracje, czy wielkopowierzchniowe sklepy zapewniają więc łatwy dostęp do infrastruktury ładowania.
Paliwa tradycyjne
Obecnie w Polsce większość klientów tankuje głównie benzynę czy olej napędowy. Szczególnie ważne jest dla nas, aby konsumenci docenili zalety naszych paliw premium – Shell V-Power, posiadających wzmocnioną formułę czyszczącą, która pomaga uzyskać lepszą wydajność spalania paliwa i poprawia osiągi. Ułatwiamy kierowcom codzienną jazdę, organizując liczne akcje promocyjne, jak wakacyjna promocja „Do pełna z korzyściami”, w ramach której można uzyskać 30 groszy rabatu za każdy litr paliwa Shell V-Power 95 i Shell V-Power Diesel . Dodatkowo klienci Shell mogą zebrać ekskluzywną kolekcję czterech modeli Ferrari: F1-75, DAYTONA SP3, 296 GTB czy 330 P4 do końca sierpnia br. Wystarczy zebrać 5 naklejek, tankując, kupując dowolną kawę w zestawie z kanapką, zapiekanką lub hot dogiem lub korzystając z myjni (z wyłączeniem programu Express). Kolekcje co roku cieszą się dużym zainteresowaniem, co pokazuje nam, że wśród klientów jest ogromny duch motorsportu i w ten sposób fani chcą być bliżej swojej ulubionej marki. Warto wiedzieć, że paliwo Shell V-Power jest jedynym paliwem rekomendowanym i współtworzonym przez Ferrari. Nasze partnerstwo polega nie tylko na testowaniu paliw i olejów, ale również na rzecz rozwoju innowacyjności w sportach motorowych.
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.