Programy lojalnościowe: Ważne obietnice i nagrody

Udostępnij artykuł

Obietnice bez pokrycia

Problemy z obsługą programów lojalnościowych to kolejna bolączka firm decydujących się na to narzędzie marketingowe. Niedoszacowanie liczby korzystających z systemu, skutkujące wyczerpaniem się nagród, problem z obsługą dużej ilości klientów czy inne kłopoty organizacyjne zniechęcają klientów. Warto zastanowić się wcześniej nad ewentualnymi problemami w przyszłości, aby uniknąć takich sytuacji.

Nagradzanie nie tych co trzeba

Głównym celem programu lojalnościowego jest nawiązanie pozytywnych relacji z segmentem klientów najbardziej atrakcyjnych dla danej firmy. Niestety wciąż wiele firm tworząc serwisy lojalnościowe nie określa grupy docelowej. Konstruują program dla wszystkich klientów, nie myśląc o tym, że każda z grup mogą mieć zróżnicowane wymagania i potrzeby. Nie wspominając już o tym, że sposoby dotarcia do określonych nabywców znacząco różnią się. Program lojalnościowy dla wszystkich jest tak naprawdę dla nikogo, ponieważ nie da się zadowolić wszystkich klientów tym samym. Dlatego warto przed wprowadzeniem programu lojalnościowego precyzyjnie określić grupę docelową, która będzie najbardziej dochodowa dla firmy. Konieczne także jest zbadanie preferencji tych klientów, tak aby oferta spełniała ich rzeczywiste wymagania.

Opublikowano: 11.06.2010
Aktualizacja: 11.06.2010