Rozwój FMCG na stacjach

Udostępnij artykuł

– Już od pierwszego sierpnia wprowadzamy nasz najnowszy produkt energetyczny Adrenaline Mountain Dew w puszce 250 ml – zachęca Wiktor Miałkowski Senior Trade Marketing Manager z Pepsi – Cola. Jeżeli wziąć pod uwagę udział stacji benzynowych w sprzedaży napojów, to na pierwszym miejscu znajdują się napoje energetyczne deklasując wszystkie inne produkty z branży. W roku 2009 stacje benzynowe sprzedały prawie 20 proc. napojów energetycznych w całym kraju.

– W kategorii napojów energetycznych pojawił się nowy produkt w postaci shota – skoncentrowanego energetyka, który zyskuje coraz większą popularność stanowiąc wartość dodaną dla kategorii i coraz lepiej sprzedaje się na stacjach benzynowych – wyjaśnia Aleksandra Pustelnik przedstawiciel PKN Orlen.

Cała wartość sprzedaży koszyka dóbr FMCG (Fast Moving Consumer Goods) na stacjach benzynowych w Polsce w minionym roku wyniosła ponad 3 mld złotych. Produkty takie jak alkohol i papierosy niezmiennie od wielu lat cieszą się największym zainteresowaniem w strukturze koszyka FMCG. Eksperci zgodnie twierdzą, że jest to ewidentny skutek czynnika uzależniającego obu tych produktów. Producenci napojów powinni cieszyć się więc z tak wysoko ulokowanej pozycji. Mianowicie, na stacjach sieciowych w miesiącach od stycznia do kwietnia 2010 roku napoje znalazły się zaraz za wspomnianymi wcześniej używkami, osiągając wynik 14 procentowy przez dwa następujące po sobie lata.