Celem kampanii jest przede wszystkim edukacja, podniesienie świadomości Konsumenta z zakresu prawidłowego oznakowania, użytkowania czy też samego obrotu butli z gazem. Ramy projektu obejmują zintegrowane działania skierowane zarówno do Konsumentów, jak i do mediów ogólnopolskich i regionalnych.
Organizator kampanii – Polska Organizacja Gazu Płynnego, jest przekonany, że podniesienie wiedzy z zakresu właściwego użytkowania butli z gazem równa się bezpieczeństwu.
Partnerami i patronami kampanii są Komeda Główna Państwowej Straży Pożarnej, Urząd Dozoru Technicznego, Państwowa Inspekcja Pracy, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich, Związek Ochotniczych Straży Pożarnych, Centralny Instytut Ochrony Pracy, Polskie Towarzystwo Leczenia Oparzeń, Biuro Informacji Toksykologicznej oraz Business Centre Club.
W 2009 roku sprzedaż gazu skroplonego LPG wyniosła 2 mln 310 tys. ton i była o 2,9 proc. mniejsza niż w roku 2008 – wynika z danych Polskiej Organizacji Gazu Płynnego. Nieznacznie zmalało zużycie autogazu – z 1 mln 770 tys. ton do 1 mln 705 tys. ton (spadek o 3,7 proc.). Spadła również sprzedaż gazu w butlach z 380 tys. do 360 tys. ton (spadek o 5,3 proc.). Wzrost odnotował natomiast segment gazu w zbiornikach, którego sprzedaż wzrosła z 230 do 245 tys. ton (wzrost o 6,5 proc.).