Shell uruchomi sieć fast foodów “Power to drive”

Udostępnij artykuł

Obecnie nowa wizualizacja jest wdrażana na wszystkich stacjach benzynowych Shell w Polsce. Autorem oprawy jest agencja Albert Lumberjacker, która stworzyła nazwę sieci, hasło, logotyp oraz wizualizację całego konceptu. Hasło promujące, które pojawi się na banerach przy stacjach Shella brzmi "Kieruj się smakiem".

Największe sieci gastronomiczne obecne na lub przy stacjach paliw to: należące do PKN Orlen Stop Cafe i Stop Cafe Bistro, . Wild Bean Cafe (prowadzone przez BP), McDonald’s, Leśne Runo i Autogrill. Do otwarcia pierwszych restauracji przy stacjach paliw przygotowuje się również sieć barów kanapkowych Subway.

Jak już pisaliśmy, według Krzysztofa Falęckiego, członka zarządu spółki Autogrill Polska (który w 2009 roku ogłosił podpisanie z Shellem umowy na budowę i zarządzanie czterema restauracjami przy trasie A4) krajowy rynek przystacyjnej gastronomii rozwija się bardzo intensywnie. Zaobserwować można szereg działań podejmowanych przez operatorów w kierunku poprawy jakości obsługi w przystacyjnych restauracjach. W praktyce oznacza to większy wybór w zakresie oferowanych w menu potraw, lepszą ich jakość, a także wysokie standardy obsługi w restauracjach.

Na koniec pierwszego kwartału Shell dysponował w Polsce siecią 384 stacji paliw. Pod względem liczby stacji jest on na drugim miejscu wśród zagranicznych koncernów obecnych na naszym rynku. Pierwszą opzycję zajmuje BP, który na koniec pierwszego kwartału miał sieć licząca 386 stacji.

W Polsce na koniec pierwszego kwartału funkcjonowało 6 710 stacji paliw, z czego blisko połowa – ok. 3 250 należało do niezależnych operatorów, a 501 należało do niezależnych sieci. Stacje koncernowe stanowią 3 325, z czego koncerny krajowe posiadały 1992 stacji, a zagraniczne 1 333 obiektów.

Największym operatorem stacji działającym na polskim rynku jest PKN Orlen – koncern posiadał na koniec I kwartału 2010 roku 1679 obiektów, z czego 436 działało pod logo Bliska.