Shell wprowadza nową markę Shell Café

Shell podejmuje kolejny krok w celu rozwoju oferty pozapaliwowej i wprowadza na rynek markę Shell Café – nowy koncept kawiarniano-gastronomiczny oferujący kawę premium i obsługę baristów. Od połowy sierpnia Shell Café jest dostępny na 237 stacjach Shell w Polsce i na wybranych rynkach w Europie. Kolejne punkty Shell Café będą otwierane w najbliższych miesiącach, aby docelowo wszyscy klienci Shell mogli cieszyć się aromatyczną „małą czarną”.
Jak Polacy piją kawę?

Jak wynika z badań SW Research[1] przeprowadzonych na zlecenie Shell Polska 86 proc. respondentów pije kawę codziennie, z czego 26 proc. pije aż trzy kawy dziennie. 40 proc. badanych pije ją w godzinach porannych pomiędzy 6:00 a 10.00. Najczęstszym celem picia tego czarnego napoju jest przyjemność czerpana z aromatu (62 proc.), chęć pobudzenia umysłu i organizmu do działania (48 proc.) czy po prostu codzienny rytuał (43 proc.).

Co ciekawe aż 80 proc. miłośników małej czarnej pije kawę „na mieście” z czego 41 proc. kupuje ją na stacjach paliw. 46 proc. respondentów przyznaje też, że w tym celu odwiedza stacje paliw minimum raz w tygodniu. Naturalną konsekwencja jest fakt, że stacje paliwowe rozwijają swoje oferty kawiarniano-gastronomiczne i wprowadzają nowe, ulepszone marki kawy. Szczególnie, że jakość jest dla klientów coraz ważniejsza. Dla 78 proc. badanych największe znaczenie w ocenie jakości kawy ma jej zapach i aromat, dla 76 proc. smak, a dla 37 proc. gatunek.

Zmiana jakości podróżowania

Z innego badania Shell, które objęło ponad 10 000 klientów z pięciu krajów Europy, wynika, że na niektórych europejskich rynkach kawa jest jednym z głównych powodów zatrzymywania się na stacjach Shell. Zmiany w trendach związanych z mobilnością wskazują, że klienci prawdopodobnie będą szukali dodatkowych korzyści i wygód na stacjach. Dlatego firma postanowiła wykorzystać i rozwinąć swoje doświadczenia w sprzedaży kawy, wprowadzając markę Shell Café.

Shell Café będzie testować nowe opcje posiłków i napojów. Pierwszym wprowadzanym produktem będą własne mieszanki kawy Shell Café dostępne na wybranych stacjach w Polsce. Dzięki współpracy z cenionymi na całym świecie ekspertami i roastmasterami firma pozyskuje z ziaren dwie markowe mieszanki kawy palonej:

  • ESPRESSO 80 proc. arabica i 20 proc. robusta, ciemna palona, bogata, intensywna, korzenna, doskonale zrównoważona. Pochodzenie: Azja Południowo-Wschodnia, Środkowa Ameryka Południowa
  • LUNGO/AMERICANO 100 proc. arabica, średnio palona. Pochodzenie: środkowa Ameryka Południowa

Shell Café to nie tylko kawa premium. To również oferta spożywcza rozszerzona o croissanty czy kanapki marki własnej. Zmienia się również wnętrze stacji – gościnne otoczenie kawiarniane zapewni klientom komfortowy odpoczynek przed dalszą podróżą.

Dla wielu klientów stacje Shell to dogodne miejsca do zrobienia zakupów, a nie tylko do tankowania. Oferując możliwość wypicia kawy wysokiej jakości, zjedzenia przekąski czy kupna składników na kolację, chcemy, by stacje Shell były najbardziej dogodnymi miejscami dla klientów, którzy chcą w jednym miejscu załatwić jak najwięcej spraw. Wprowadzenie nowego konceptu – Shell Café – oznacza nowy etap rozwoju marki Shell i świadczy o naszym zaangażowaniu w rozwój sieci i doskonalenie oferty. Cel, który nam przyświeca, to zapewnianie naszym klientom jak najlepszych doświadczeń mówi Oleksandr Koliakin, dyrektor generalny ds. rynku detalicznego na Europę Środkowo-Wschodnią w Grupie Shell.

W ramach strategii rozwoju Shell Retail wyznaczył sobie ambitny cel, zgodnie z którym do 2025 roku 50 proc. marży będzie pochodzić z produktów i usług pozapaliwowych. Żeby osiągnąć ten ambitny cel, planujemy skupić się na trzech czynnikach. Po pierwszy rozwijaniu współpracy z naszymi kluczowymi partnerami. Po drugie, inwestycjach w obecne i nowo powstające stacje. Trzecim kluczowym czynnikiem jest dla nas rozwój marek własnych, takich jak np. koncept Shell Café. Ponadto chcemy oferować klientom nowe i ulepszone udogodnienia: od produktów do pielęgnacji samochodu po świeże potrawy i napoje, możliwość odbioru przesyłek oraz gościnne wnętrza, w których można się zrelaksować przy okazji tankowania – dodaje.

Stacje Shell stają się wielofunkcyjnymi punktami umożliwiającymi klientom załatwianie wielu spraw w jednym miejscu. Oprócz zatankowania auta paliwem wysokiej jakości Shell V-Power czy spróbowania produktów z oferty gastronomicznej, na ponad 250 stacjach można odebrać paczkę DHL, a w 130 punktach skorzystać z paczkomatów InPost. W wybranych lokalizacjach znajdują się prysznice i pralniomaty dla kierowców tirów, a dla rodziców z dziećmi kąciki do zabawy i przewijaki.

Dla Shell kluczowy jest także cały proces przygotowywania kawy, dlatego pracownicy stacji zostali przeszkoleni z obsługi baristycznej. Szkolenia pracowników firma przeprowadza w ramach specjalnego miejsca w Warszawie Akademii Shell Café.


[1] Badanie zostało przeprowadzone na grupie badawczej 1000 Polaków, którzy piją kawę min. raz w tygodniu, sierpień 2021

STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– CZERWIEC-LIPIEC 2021 
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.