– Przy stacjach Orlenu działa już ponad 500 punktów Stop Cafe, z czego ok. 200 ma także ofertę posiłków (Stop Cafe Bistro). Na ponad 200 stacjach BP działa Wild Bean Cafe, serwujące m.in. kanapki, tortille i ciasta. Statoil na swoich 300 stacjach ma hot dogi. Przy 115 stacjach Lotos także funkcjonują moduły z hot dogami i zapiekankami, które wkrótce zostaną uzupełnione o pierogi – wymienia Andrzej Krawczyk.
– Shell, który w wielu lokalizacjach ma już podobne punkty, przymierza się właśnie do uruchomienia własnej marki gastronomicznej Power to Drive, która ma pojawić się na większości z ok. 400 stacji działających pod logo koncernu – dodaje ekspert z ARSS.
Jak się okazuje, poza własnymi konceptami gastronomicznymi przy wielu stacjach paliw działają także zewnętrze firmy gastronomiczne takie jak McDonald’s, KFC czy inne. – Praktyka pokazuje, że te dwie formuły funkcjonowania gastronomii na stacjach paliw często ze sobą współistnieją, tzn. na wielu stacjach działa zarówno bar kawowo-przekąskowy zorganizowany przez siec paliwową jak i restauracja zewnętrznego operatora – ocenia Andrzej Krawczyk.
Akademia Rozwoju Systemów Sieciowych zajmuje się badaniem takich obszarów jak franczyza – franchising oraz budowa i zarządzanie systemami sieciowymi. Firma dostarcza klientom rozwiązania w zakresie tworzenia i funkcjonowania systemów sieciowych – własnych, franczyzowych, agencyjnych, licencyjnych i dystrybucyjnych. Akademia specjalizuje się także w tematyce badań marketingowych, w szczególności w zakresie badań tajemniczy klient.