Jednym ze sposobów na uatrakcyjnienie swojej oferty oraz dodatkową sprzedaż na stacjach, jest oferta sezonowa. Dobrym przykładem jest okres świąteczno-noworoczny, na który, do czego zachęcamy, warto spojrzeć znacznie szerzej, jako na „okres zimowy” – napisali na łamach magazynu “Stacja Benzynowa & Convenience Store” eksperci Pro Business Solutions.
Możemy wyróżnić dwa klasyczne podejścia do tematu:
1. Akcentować każdą możliwą okazję, np. mikołajki, Święta, dzień Babci i Dziadka etc.
Od strony praktycznej, szczególnie patrząc na rynek stacyjny, pierwsze podejście wymaga posiadania dużych zespołów marketingowych oraz wysokich nakładów organizacyjnych, ponieważ trzeba jednocześnie zadbać o jakość, przy wysokiej częstotliwości wymiany materiałów. Obecnie, bez przejścia na cyfrowe, centralnie zawiadywane nośniki reklamowe na stacjach, jest to praktycznie nieosiągalne i pozostaje w domenie np. sieci dyskontowych.
2. „Ogrywanie” dłuższych sezonów.
Rekomendowane przez nas akcentowanie oferty sezonowej w dłuższych okresach czasowych, z najbardziej typowymi, zima i lato.
Omówimy to na przykładzie komunikacji oferty gastronomicznej, jako najbardziej zaawansowanej i złożonej.
Zacznijmy jeszcze raz od zdefiniowania celu takiej aktywności:
1. Dodatkowa sprzedaż – cel oczywisty, ale nie jedyny.
2. Wizerunek sieci – jakość oferty jest coraz ważniejszym elementem wyboru punktów zakupów, stąd oferta sezonowa jest idealnym elementem na jej podkreślenie.
Wybór produktów
1. Oferta standardowa – zmianie ulega jedynie komunikacja, czyli materiały POSM.
2. In&out – czyli oferta produktowa limitowana czasowo lub ilościowo. Czasami wystarczy wprowadzenie dodatków do standardowej oferty, np. specjalnej wersji sosu lub pieczywa do hot dogów lub specjalnych dodatków do kawy.
Komunikacja
1. Minimalistyczna – wprowadzenie akcentów sezonowych do wnętrza stacji, np. gałązki świerkowe (sztuczne), podwieszane śnieżynki – uwaga na elementy typowo świąteczne, np. lampki choinkowe, które w grudniu wyglądają świetnie, ale tuż po Sylwestrze zaczynają drażnić klientów. Podobny efekt realizujemy, dodając podobne elementy graficzne, na nasze standardowe materiały POSM, np. cenówki lub menu. Można to również zrealizować wprowadzając specjalne „zimowe” wersje opakowań, np. kubków jednorazowych.
2. Kompletna – specjalne materiały, akcentujące naszą specjalną ofertę sezonową. Komunikacja musi być bardzo jakościowa, szczególnie na poziomie pomysłu i wykonania, bo tak jak mówiliśmy, ta oferta buduje lub osłabia nasz wizerunek jakościowy. W przypadku oferty gastronomicznej, bardzo ważne są zdjęcia produktów, bo człowiek doświadcza jedzenia najpierw wzrokiem.
(…)
Autorami tekstu są Adam Beniowski, CEO, Pro Business Solutions oraz Wiktor Miałkowski, partner, Pro Business Solutions. Czytaj cały tekst w bezpłatnej wersji elektronicznej magazynu STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE (wydanie listopad-grudzień 2018).
STACJA BENZYNOWA & CONVENIENCE STORE
– LISTOPAD-GRUDZIEŃ 2018 –
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.