Spadek konsumpcji benzyn i diesla w styczniu

Udostępnij artykuł

W styczniu rafinerie sprzedały 310 tys. ton benzyn silnikowych, wobec 370 tys. ton przed rokiem notując w ten sposób spadek o 6 proc. Sprzedaż firm handlowych o rocznej sprzedaży powyżej 100 tys. ton wyniosła 222 tys. ton, wobec 255 tys. ton rok wcześniej (spadek o 13 proc.). Firmy o rocznej sprzedaży w zakresie 20 – 100 tys. ton sprzedały 7 tys. ton, a w zakresie 10-20 tys. ton – 4 tys. ton. Pozostałe firmy handlowe sprzedały 43 tys. ton , wobec 20 tys. ton przed rokiem.
W przypadku diesla zużycie krajowe w styczniu było na poziomie 748 tys. ton, wobec 813 tys. ton przed rokiem (spadek o 8 proc.). Rafinerie sprzedały w sumie 681 tys. ton, wobec 753 tys. ton w styczniu 2009 roku. Firmy handlowe o rocznej sprzedaży powyżej 100 tys. ton sprzedały w styczniu 516 tys. ton, wobec 627 tys. rok wcześniej (spadek o 18 proc.). Firmy o rocznej sprzedaży w zakresie 20 tys. do 100 tys. ton sprzedały 45 tys. ton (spadek o 16 proc.), a firmy o rocznej sprzedaży 10 tys. do 20 tys. ton 22 tys. ton (spadek o 24 proc.) Pozostałe firmy handlowe sprzedały w styczniu 82 tys. ton.  
Agencja Rynku Energii S.A. powołana została w celu świadczenia usług informacyjnych w obszarach tematycznych związanych z sektorem energii i gospodarką energetyczną. Jej podstawowym zadaniem jest dostarczanie agendom rządowym i przedsiębiorstwom energetycznym informacji o funkcjonowaniu sektora paliwowo-energetycznego oraz poszczególnych podsektorów i przedsiębiorstw energetycznych, działających w warunkach gospodarki rynkowej. Dotyczy to zwłaszcza dostarczania informacji o zapotrzebowaniu na paliwa i energię, sytuacji technicznej i ekonomicznej branży i jej podmiotów, możliwości rozwojowych energetyki, ponadto rozwoju nowoczesnych technologii energetycznych przyjaznych środowisku naturalnemu.
Opublikowano: 07.04.2010
Aktualizacja: 07.04.2010