Sprzedaż doładowań spada o 15 proc.

Udostępnij artykuł

Przez ostatnie lata sprzedaż doładowań pre paid do telefonów komórkowych na stacjach paliw dynamicznie rosła. 2009 rok jest pierwszym, gdzie wyniki sprzedaży są gorsze w porównaniu z rokiem poprzednim.

W 2006 roku firma Lekkerland dostarczyła na stacje paliw doładowania elektroniczne o wartości 76 milionów złotych. Rok później wynik był jeszcze lepszy – sprzedaż sięgnęła 77 milionów złotych. Rekordowy, jak się okazuje, był 2008 rok kiedy to Lekkerland dostarczył na polskie stacje paliw doładowania o wartości 82 milionów złotych. W 2009 roku sprzedaż doładowań sięgnęła zaledwie 49 milionów złotych.
Według analityków firmy badawczej AC Nielsen Polska, sprzedaż kart do telefonów na stacjach sieciowych w 2009 roku była o 14,2 procent niższa niż w 2008 roku.

Na rynku detalicznym w Polsce spadek sprzedaży kart telefonicznych sięgnął 4,6 proc.
W roku 2009 Lekkerland Polska S.A., będąca największą spółką w regionie krajów Europy Wschodniej, osiągnęła sprzedaż na poziomie 674 mln euro (2,901 mld zł), tj. o 222 mln zł wyższą w porównaniu z rokiem poprzednim. W 2009 roku najważniejsze dla firmy było stworzenie nowej struktury centrów dystrybucyjnych pod kątem zarządzania zapasami, scentralizowanie obsługi klienta w zakresie głównych pozycji asortymentowych i udana edycja programu lojalnościowego. Kolejnym istotnym projektem było wprowadzenie na rynek pierwszej własnej marki tytoniu pod nazwą Buffalo.

Lekkerland Polska zatrudnia 562 osoby i dostarcza towar z 7 magazynów i 6 punktów przeładunkowych do 13,1 tys. odbiorców.

Firma Lekkerland Polska działająca w Grupie Lekkerland jest jednym z największych na polskim rynku dystrybutorów convenience. Powiązanie z grupą Lekkerland pozawala polskiej firmie korzystać z doświadczeń wiodących europejskich firm dystrybucyjnych wchodzących w skład grupy Lekkerland. Połączenie to sprawia, że Lekkerland jest w stanie sprostać wymaganiom różnorodnych klientów, zarówno międzynarodowych sieci, odbiorców regionalnych czy też niezależnych lokalnych kontrahentów.

 

Opublikowano: 15.07.2010
Aktualizacja: 15.07.2010