– Chciałabym również podkreślić, że nasza firma nie stosuje cen dumpingowych. Działalność przymarketowych stacji paliw nie stanowi zasadniczej części działalności biznesowej Carrefour, dlatego też możemy oferować paliwa w atrakcyjnych dla konsumentów cenach. Sprzedaż paliwa jest tylko jedną z usług jakie sklepy Carrefour oferują klientom, a atrakcyjne ceny paliw są wyłącznie wynikiem niskich marż stosowanych przez naszą sieć. Sprzedaż towarów po cenach dumpingowych, tj. niższych od cen zakupu, jest niezgodna z polskim prawem, dlatego też chcielibyśmy jednoznacznie podkreślić, że Carrefour Polska nie stosuje tego typu praktyk – informuje dyrektor.
– W tej chwili Carrefour Polska posiada 44 stacje paliw. Tworzenie przymarketowych stacji benzynowych przez naszą sieć stanowi odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy przy okazji robienia zakupów mogą zatankować benzynę. Przy niektórych stacjach uruchomiono również myjnie bezdotykowe. Nasze stacje oferują najwyższej jakości paliwa w konkurencyjnych cenach. Carrefour Polska planuje utrzymać na rynku stacji przymarketowych ugruntowaną pozycję, nadal oferując swoim klientom najwyższej jakości paliwa w atrakcyjnych cenach – dodaje Maria Cieślikowska.
Zdaniem PIPP działania super i hipermarketów, które posiadają stacje paliw naruszają zasady uczciwej konkurencji, utrudniają prowadzenie działalności gospodarczej dla przedsiębiorców sektora paliwowego oraz wprowadzają ceny dumpingowe. Według Izby ma to bezpośredni wpływ nie tylko na rentowność małych i średnich przedsiębiorstw, lecz także narusza zasady wolnego rynku, które są zapisane w Konstytucji RP. Wśród sklepów, które mogą naruszać zasady polskiego prawa są: Tesco, Carrefour, Leclerc oraz inne.