– Jest to duża zaleta dla właścicieli stacji, którzy chcą się z nami związać – dodaje prezes zarządu Statoil w Polsce.
Główne kryteria wyboru przyszłych stacji franczyzowych to: dobra lokalizacja i zapewnienie odpowiedniego poziomu sprzedaży paliw. Od franczyzobiorcy Statoil oczekuje przestrzegania zasady wyłączności zakupu paliw oraz stosowania standardów Statoil odnośnie sposobu prowadzenia stacji.
Umowa ze Statoil daje franczyzobiorcy prawo do sprzedaży paliw Statoil oraz do posługiwania się znakami handlowymi. Franczyzobiorca bez żadnych dodatkowych opłat korzysta również z działań marketingowych oraz ze szkoleń prowadzonych przez Statoil.
Statoil wyposaża stacje franczyzowe w urządzenia i oprogramowanie zarządzania stacją (np. system kasowy, system monitoringu paliw), we wszelkie nośniki logo Statoil oraz w niektóre elementy wyposażenia sklepu.
Umowa franczyzy dotyczy zarówno prowadzenia części paliwowej stacji, jak i sklepu przy stacji. Właściciel stacji franczyzowej może prowadzić dodatkowe zaplecze usługowe – takie jak hotel, warsztat samochodowy, restauracja.
Statoil rozwija sieć stacji franczyzowych od 2004 roku. Pierwsza stacja franczyzowa Statoil otwarta została w Karczewie k. Warszawy. Oferta franczyzowa Statoil skierowana jest do właścicieli prywatnych stacji, jak również do tych, którzy gotowi są do zainwestowania we własną stację paliw.
Statoil Poland, spółka norweskiego koncernu Statoil obecna jest w Polsce od 1992 roku. Statoil posiada w Polsce sieć 297 stacji paliw (186 – stacje własne typu Premium pod logo Statoil, 48 –stacje własne pod logo 1-2-3 oraz 63 stacje franczyzowe). Firma zajmuje się również dostawami lekkiego oleju opałowego oraz gazu płynnego do odbiorców przemysłowych i prywatnych. W swojej ofercie posiada także szeroką gamę środków smarnych, olejów przemysłowych i silnikowych najwyższej jakości.