Sukces promocji na stacjach Tesco

Udostępnij artykuł

– Pokazało to równocześnie, jak bardzo przymarketowa stacja związana jest z samym hipermarketem. Jest kolejną usługą dla klientów naszych sklepów – dziś widzimy, że szczególnie pożądaną. Sukces programu wynika właśnie z połączenia oferty sklepu z ofertą stacji – dodał.

Według danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego za pierwszy kwartał 2010 r. w Polsce działa 135 stacji zlokalizowanych przy sieciach detalicznych. Stanowią one stosunkowo nieduży udział w polskim rynku paliw, na którym działa 6 710 stacji.

Liderem pod względem liczby obiektów niezmiennie jest Carrefour z 44 stacjami. Stacje Tesco znajdują się na drugim miejscu. Do brytyjskiej sieci należy obecnie 26 stacji. Tuż za Tesco znajduje się dynamicznie rozwijająca się sieć Intermarche, w ramach której działa 25 stacji.

Kolejnym dużym sprzedawcą detalicznym, który związał się ze stacjami paliw jest sieć Auchan, do której należy 20 stacji. Do pozostałych sieci takich jak Makro czy Leclerc należy mniej obiektów –firmy te posiadają mniej niż 10 stacji.

Zdaniem ekspertów rynek stacji paliw zlokalizowanych przy dużych obiektach handlowych będzie się jeszcze rozwijał. Obiekty działające pod logiem supermarketów mają na razie niewielki udział w rynku, mimo przewagi konkurencyjnej jaką są oferowane przez nie ceny paliw.

Według specjalistów, przymarketowe stacje paliw będą stopniowo odbierać klientów tradycyjnym obiektom, szczególnie tym należącym do mniejszych, prywatnych sieci.

Krajem w którym sieci powiązane ze sklepami są bardzo rozwinięte jest Francja – działa tam ponad 1200 stacji pod logiem Carrefour.
 

Opublikowano: 17.05.2010
Aktualizacja: 17.05.2010